Gjest dae2c...dff Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 I høst fikk jeg smerter i min venstre hofte. Jeg sa fra til legen min i oktober. Etter ny legekonsultasjon nå i januar skal jeg til røntgen den 27.02. Legen sa så at jeg skulle komme til han til ny time 14 dager etter jeg har vært til røntgen. Jeg ønsker selvsagt raskt å bli frisk, men kjenner store smerter i hoften og jeg blir frustrert fordi det ikke stilles diagnose. Jeg tror at smertene skyldes en type betennelse i muskelfeste av gluteus medius. Spørsmål : Hvor lang tid bør det ta før jeg kommer til behandling? Er det noen som har erfaring med denne type smerter i hoften og hva tror dere legene kan gjøre med dette? Anonymous poster hash: dae2c...dff Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Trene på ellipsetrener, og vanntrening 2-3 ganger i uka. Det blir ikke varig bedre av å bare ta kortisonsprøyter. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Fristbrudd er noe alle sykehus prøver å unngå, da det potensielt kan bli dyrt for dem (de kan bli tvunget til å sende deg til privat behandling). Først får du henvisning fra fastlegen din til spesialisthelsetjenesten. Deretter vil du normalt få en behandlingsfrist etter det første besøket på sykehuset, vurdert etter alvorlighet osv. Om det første møtet på sykehus medfører røntgen vil du få ny tid for neste vurdering, og deretter en ny frist for behandling. Om legen der mener du må ha behandling innen 1 måned for ikke å bli ytterligere skadet/syk, er det tiden du skal forholde deg til. Om sykehuset ikke behandler deg innen det, skal du klage og be om alternativt behandlingssted f.eks. Edit: PS, bare så det ikke blir en misforståelse; du vil få melding dersom behandlingstiden ikke overholdes, men altfor mange eksempler finnes på at det ikke skjer. Derfor mener jeg du bør holde grundig øye med kalenderen. Endret 10. februar 2020 av Pop Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Taurean skrev (16 minutter siden): Trene på ellipsetrener, og vanntrening 2-3 ganger i uka. Det blir ikke varig bedre av å bare ta kortisonsprøyter. Ingen trening før diagnose er stilt. Det kan bare gjøre vondt verre. Lenke til kommentar
Gjest dae2c...dff Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Takk for svar. Legen har ikke sagt noe om at jeg ikke kan trene. Har veldig vondt noen ganger og kjenner mye smerte. Skal til fysioterapi på onsdag. De er spesialistwr på treningsskade. Er det siklet at jeg ikke kan trene? Anonymous poster hash: dae2c...dff Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Gjest dae2c...dff skrev (18 minutter siden): Takk for svar. Legen har ikke sagt noe om at jeg ikke kan trene. Har veldig vondt noen ganger og kjenner mye smerte. Skal til fysioterapi på onsdag. De er spesialistwr på treningsskade. Er det siklet at jeg ikke kan trene? Anonymous poster hash: dae2c...dff Spør fysioterapeuten. Kan hende han/hun forstår hva som er galt å gir deg noen tilpassede øvelser. Endret 10. februar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Gjest 35c19...965 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Gjest dae2c...dff skrev (17 minutter siden): Takk for svar. Legen har ikke sagt noe om at jeg ikke kan trene. Har veldig vondt noen ganger og kjenner mye smerte. Skal til fysioterapi på onsdag. De er spesialistwr på treningsskade. Er det siklet at jeg ikke kan trene? Anonymous poster hash: dae2c...dff Ikke sikkert, spør fysioen. Vil også anbefale manuellterapeut, da de ofte har tilgang på eller kan henvise til bildeundersøkelser, samt kan sykemelde. Fysioterapeuter og lignende har ofte mer peiling enn leger, men kan som regel ikke henvise. Er dessverre ofte en lang prosess... Men kan hjelpe å mase, dessverre. Og blir du henvist til mr/røntgen e.l., så får man ofte fortere time om man kan komme raskt (feks sier at du kan stille på dagen, ofte folk avbestiller osv) Anonymous poster hash: 35c19...965 Lenke til kommentar
Roy hansen Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Gjest dae2c...dff skrev (20 minutter siden): Takk for svar. Legen har ikke sagt noe om at jeg ikke kan trene. Har veldig vondt noen ganger og kjenner mye smerte. Skal til fysioterapi på onsdag. De er spesialistwr på treningsskade. Er det siklet at jeg ikke kan trene? Anonymous poster hash: dae2c...dff Hadde vært lurt med MR /røntgen. Betennelse tar tid. Som regel tar det like lang tid å heale som den tiden du har hatt betennelse. Lenke til kommentar
Gjest dae2c...dff Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Hei. Masse gode svar her. Fint med tips om manuellterapeut. Skal til fysioterapi i morgen, så får vi se. Anonymous poster hash: dae2c...dff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå