MC54 Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Jeg har to PC hjemme på internet tilkobling via Homenet. Jeg har i årevis brukt Online epost konto som hovedEpost, men det har oppstått trøbbel. Desktoppen (kablet) virker helt greit, men laptoppen (WiFi) feiler ved sending. Feilmedlingen sier: Innlogging på serveren smtp.online.no med brukernavnet xxxxxxx feilet. Forsøk igjen/skrive inn nytt passord/avbryt. Det merkelige er at hvis jeg trykker <Forsøk igjen> 3-4 ganger går eposten plutselig igjennom ok. Jeg mener, hvis oppsettet på utgående server hadde vært feil ville vel ikke dette skje? Jeg har også sett feilmeldingen "tidsavbrudd på smtp server" eller noe lignende. Hva er alle dager kan dette bero på? Endret 10. februar 2020 av MC54 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Kan det være noe med brannmruren på maskinen? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Prøv å pinge smtp.online.no ? Lenke til kommentar
MC54 Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 ilpostino skrev (3 timer siden): Kan det være noe med brannmruren på maskinen? Ja..når du sier det. Det skal sjekke litt rundt. Maskinen som feiler er nemlig en Win10, mens desktoppen er Win7! MariusJS skrev (2 timer siden): Prøv å pinge smtp.online.no ? Nei. Har ikke det. Men det kan jeg jo gjøre. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Sjekk innstillingen på utgående mail: Aktivere SSL, bruk port 465 https://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/oppsett/generelt/ Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Testa med kabel på laptop? Lenke til kommentar
MC54 Skrevet 11. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2020 Mr D skrev (16 timer siden): Sjekk innstillingen på utgående mail: Aktivere SSL, bruk port 465 https://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/oppsett/generelt/ Ja, innstillngene er riktig. D0vendyret skrev (16 timer siden): Testa med kabel på laptop? God ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå