Taurean Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) Musepila hakker og "stagger". Gjør det umulig å spille og slitsomt å gjøre hva som helst annet. Har prøvd en haug med greier, ingenting løser det permanent. Det kommer, og plutselig forsvinner igjen. Noen som har funnet en permanent løsning? Endret 10. februar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2020 Det gav seg nok en gang 1-2 døgn etter det begynte. Fant aldri ut hvorfor. Hvis noen har erfaringer, del gjerne. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) Strømsparing var aktivert, tipper jeg. Høyreklikk på startknappen>strømalternativer>Tilleggsinnstillinger for strøm Test om det var det der. Endret 18. februar 2020 av RRhoads Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) RRhoads skrev (2 timer siden): Strømsparing var aktivert, tipper jeg. Høyreklikk på startknappen>strømalternativer>Tilleggsinnstillinger for strøm Test om det var det der. Har gjort den om til "Anbefalt av HP". Mulig jeg gjorde det etter første gangen dette skjedde, da prøvde jeg en del løsninger, men da jeg lagde denne tråden gjorde jeg ingen endringer .. det bare gav seg etter 1-2 døgn. Det er mulig det har en påvirkning. Takk for råd. Endret 18. februar 2020 av Taurean Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Greit å ha i mente hvis det skulle skje igjen Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Hvilken mus er det du har? Jeg har også slitt med spilling og massivt FPS-tap hver gang jeg flytter på musepekeren - desto raskere jeg flytter på den, desto mer FPS mister jeg. Løsningen for meg var å redusere musens "polling rate" (vet ikke hva dette kalles på norsk) fra 1000 Hz (standard) til 250 Hz. Jeg har en Steelseries Sensei 310 og kunne gjøre denne endringen i medfølgende programvare (Steelseries Engine 3) og problemet har permanent gått bort for meg. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2020 PaladinNO skrev (På 18.2.2020 den 11.14): Hvilken mus er det du har? Jeg har også slitt med spilling og massivt FPS-tap hver gang jeg flytter på musepekeren - desto raskere jeg flytter på den, desto mer FPS mister jeg. Løsningen for meg var å redusere musens "polling rate" (vet ikke hva dette kalles på norsk) fra 1000 Hz (standard) til 250 Hz. Jeg har en Steelseries Sensei 310 og kunne gjøre denne endringen i medfølgende programvare (Steelseries Engine 3) og problemet har permanent gått bort for meg. Har ikke slike problemer under spilling. Det er en mus som fulgte med et tastatur + mus i en pakke, det er ingen dyre greier, grunnen til at jeg bruker'n er fordi den er liten og lett å kontrollere. Kan ikke bytte fps-rate på den som med spillmus. Må inn og gjøre det på pc'en Har hatt det litt igjen nå, i dag. Det virker som det er knyttet opp mot hvis jeg har veldig mange faner åpne. Nå har det gitt seg igjen såvidt jeg klarer å se. Merkelige greier. Kan hende jeg tar det opp med elkjøp kundeservice neste gang jeg er der. Så oppdaterer jeg hvis jeg finner konkluderende svar. Takker igjen for råd. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Kan lønne seg og starte pcen på nytt, deaktivere strømsparing osv (aktivere maks ytelse) og ha færre faner og programmer oppe. Eventuelt kan du for eksempel oppgradere ram hvis du har 8gb eller mindre (selv om 8gb i de fleste tilfeller fungerer helt fint). Men også viktig at det er god tilgang på luft, så maskinen ikke må kjøre tregere for å ikke overopphete. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2020 (endret) L/-R~ skrev (30 minutter siden): Kan lønne seg og starte pcen på nytt, deaktivere strømsparing osv (aktivere maks ytelse) og ha færre faner og programmer oppe. Eventuelt kan du for eksempel oppgradere ram hvis du har 8gb eller mindre (selv om 8gb i de fleste tilfeller fungerer helt fint). Men også viktig at det er god tilgang på luft, så maskinen ikke må kjøre tregere for å ikke overopphete. Det er en ny pc, har 8 gb ram. Problemet er bare at den gamle pc'en jeg hadde, hadde kanskje 2 gb ram, og hadde aldri dette problemet på den. Den var bare naturlig treg ^^ Endret 4. mars 2020 av Taurean Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Har du avinstallert alt av søppelprogrammer som følger med og deaktivert automatisk oppstart på programmer? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 L/-R~ skrev (1 time siden): Har du avinstallert alt av søppelprogrammer som følger med og deaktivert automatisk oppstart på programmer? Hva er søppelprogrammer og hvilke programmer burde jeg slå av automatisk oppstart på? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 (endret) Søppelprogrammer er antivirus (Windows defender + common sense fungerer bra nok), medfølgende spill, og andre apper som gjør ditt og datt, som var innstallert fra før men som du ikke bruker. Deaktiver alt utenom f.eks. programmer som styrer hvilken kanal lyden skal sendes ut. Men prøv å google. Endret 5. mars 2020 av L/-R~ Presisering Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 (endret) L/-R~ skrev (26 minutter siden): Søppelprogrammer er antivirius (Windows defender + common sense), Hvorfor er Windows Defender et søppelprogram? Endret 5. mars 2020 av RRhoads Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 RRhoads skrev (1 time siden): Hvorfor er Windows Defender et søppelprogram? Whoops, gikk litt fort. Mente at Windows Defender holder, mens andre antivirius kan avinnstalleres. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 L/-R~ skrev (31 minutter siden): Whoops, gikk litt fort. Mente at Windows Defender holder, mens andre antivirius kan avinnstalleres. Der er vi enige ? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. april 2020 Forfatter Del Skrevet 27. april 2020 Har ikke hatt problemet siden siste gang. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå