Gå til innhold

Galaxy S10+ NEE firmware, wifi tale ikke støttet av Talkmore?


Anbefalte innlegg

Har 2stk Samsung Galaxy S10+ som i sin tid ble kjøpt hos OneCall (Telia). Begge er nå flyttet til Talkmore.

I følge Talkmore skal wifi tale virke, men det krever at en har "telenor" mobil (?) (*#1234 skal vise TEN). Mine viser "FOX". Talkmore skriver i tillegg at dersom en ikke har TEN, må en vente på en FW update til "Nougat". Dette var jo android 7, nå er vi jo på versjon 10. Vil det si at jeg har kjøpt katta i sekken med tanke på å bruke wifi tale på Telenor nett? (Vet forsåvidt ikke om dette virket på Telia nettet heller).

Forøvrig er baseband G975FXXS3BSL4 og Service Provider SW ver. SAOMC_SM_G975F_OXM_NEE_QQ_0011, R58M32PLWYA, NEE/NEE, NEE/NEE

Noen som kan bekrefte om dette virker eller om jeg må bytte mobil eller om OneCall har solgt meg en mobil som egentlig ikke burde være solgt i Norge? NEE er jo Nordic Countries og TEN er Telenor (Norway). Vil det være mulig å flashe TEN firmware uten å ødelegge for knox/bankID etc?

Wifi tale virker i hvertfall ikke slik det er nå samme hva jeg prøver på.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

TEN finnes ikke lengre på nye Samsung-mobiler siden 2018. I Europa er alle mobiler OXM som er fellesbetegnelse for Multi-CSC hvor NEE er inkludert. Så om Note 10+'en din er levert fra en europeisk leverandør så skal Wifi Tale fungere.

Din mobil har nordisk produktkode, NEE, via MultiCSC'en OXM: SAOMC_SM_G975F_OXM_NEE_QQ_0011

I verste fall må du vurdere å nullstille til fabrikkinstillinger for å få dette til å fungere, eller teste via et annet Wifi-nettverk for å utelukke at det ikke er Wifi-nettet som er skyld i at du ikke får ringt ut. Eventuelt kan du be Talkmore om å "nullstille" Wifi-tale på abonnementene for å se om det hjelper. Det skal uansett fungere med den programvare-versjonen du viser til at mobilene har.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takker for info om TEN vs OXM_NEE.

Det tok litt tid men kom til slutt frem til noen hos Talkmore som skjønte problemet. Hentet nytt sim og nå virker alt. Hvorfor nytt sim skulle hjelpe på vet jeg ikke, men begge telefoner er nå i hvetfall på wifi-tale. Fibernettet er det samme.

Lenke til kommentar

Talkmore syns at alt løser seg med nytt sim, selv om det holder med å forsette tjeneste på abonnement istedet og beholde alt som før.

 

Men nå er det sånn alt i Telenor utføres av 1. Linje support, fordi det er det nivået de lærer seg å jobbe på. Ikke særlig lønnsomt i lengden da det er dyrt å sende ut SIM-kort/bruke forhandlere når det går an å sette seg bittelitt inn i hvordan systemene fungerer.

Lenke til kommentar
On 2/10/2020 at 7:31 PM, Kynxx said:

Talkmore syns at alt løser seg med nytt sim, selv om det holder med å forsette tjeneste på abonnement istedet og beholde alt som før.

 

Men nå er det sånn alt i Telenor utføres av 1. Linje support, fordi det er det nivået de lærer seg å jobbe på. Ikke særlig lønnsomt i lengden da det er dyrt å sende ut SIM-kort/bruke forhandlere når det går an å sette seg bittelitt inn i hvordan systemene fungerer.

Ikke helt enig i det regnestykket.

1; Dersom nytt SIM løser problemet for kunden uten mer feilsøking; 170kr timen for en 1. linje ansatt, som bruker 5 min på kunden og sender ut SIM til 50kr inkl frakt.

2; Ansatt som faktisk kan å feilsøke litt, la oss si 220kr timen som bruker 15-30 min før de finner ett faktisk issue.

 

Du ser fort hva som lønner seg i "BI-regnestykket"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...