BA1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei. Vil teste ut diverse PHP og CGI script på heimesida mi. For å bruke desse scripta treng eg full eller absolutt path, f.eks: /home/p/pt/pt-home/public_html/basykkel/ som var path'n til heimesida mi på start.no (trur eg). Er det ein enkel PHP eller CGI kode som eg kan leggje inn som "viser" path'n. F.eks. Eg lage ein fil testpath.php med ein enkel kode som eg legg ut i folderen der eg ønskjer å ha script. Og så kjører eg denne filen i web-leseren og så står den absolutte path'n på skjermen.. Håpar nokon skjønte dette... Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 det som kanskje går ann er å bare lage en php kode som ikke funker med parse error elns, da pleier jeg å få "error in /path/til/filen.php on line xx" Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Noen av variablene? $_SERVER["PATH_TRANSLATED"] : c:\\inetpub\\wwwroot\\phptest\\info.php $_SERVER["PHP_SELF"] : /phptest/info.php Egentlig har jeg ikke peiling... Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Mange måter å finne det ut på. Et tips dersom du lurer på mye drit ved web-serveren og php innstillingene, er å kalle phpinfo(). Der står det mye godsaker. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 OK. Takk!! Fann path'n ved å kalle phpinfo() Kjempemasse nyttig som stod der forresten. Har null peiling på Php, men skal prøve å få til eit bildegalleri no.. vert spennande... viss eg ikkje får det til kjem det vel ein ny post snart Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 holder også på med galleri selv om jeg er n00b 2k har fått masse hjelp her på forumet, så det går nok flott! sier du ifra når du er ferdig med ditt eller? kanskje litt samarbeid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå