willypolly Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 hallo Det gamle HKet mitt krasja, og må nå ha nytt. Det jeg lurer på er, om ytelsen på maskina(i spill) vil øke dramatisk med ddr istedet for sdram. Problemet er jo at jeg har 256 MB sdram fra før, og at 256 MB ddr-ram vil koste meg ca 1000 kr ekstra. Hadde jeg ikke hatt sdrammen, ville jeg selvsagt gått for et HK med ddr-slots. Men nå er jeg usikker på om det er verdt det... Noen som kan forklare hvor mye ytelsesforskjell(i praksis) jeg vil merke? MVH PAW Lenke til kommentar
Doffen Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg ville jo ha valgt ddr når du må ha et hk. DDR ram jobber dobbelt så raskt som vanlig ram. Det sier vel det meste. Lenke til kommentar
willypolly Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 joda... men det jeg lurer på er om SD ram'en blir en flaskehals i systemet..... Vet at den er dobbelt så rask, men vil man merke noe særlig til det i praksis? Lenke til kommentar
willypolly Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 joda... men det jeg lurer på er om SD ram'en blir en flaskehals i systemet..... Vet at DDR er dobbelt så rask, men vil man merke noe særlig til det i praksis? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 hvis du ikke kjøper ddr nå vill du angre når neste windows kommer "treige dritt data" osv Lenke til kommentar
jason Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hvis du absolutt skal bruke sd rammen din så kan du jo gå for et hovedkort som tar begge deler, både sd og ddr ram. Dermed kan du bruke sd rammen inntil videre og heller kjøpe ddr ram når prisene en gang synker. (hvis de gjør det) Lenke til kommentar
0din Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 En annen mulighet er å selge rammen din... Hvis det er snakk om en' 256 mb brikke kan du jo kanskje få et par hundre for den.... Hvis det er snakk om flere brikker som tilsammen blir 256 mb så kan det jo bli vanskelig... Det du også kan gjøre er å prøve å få dem solgt på QXL.no eller noe slikt... Det er ikke spesielt stort utvalg i hovedkort som støtter BÅDE sdram OG ddr ram... Jeg hadde tenkt å kjøpe et HK som støttet begge deler da jeg har en 256 mb Apacer sdram brikke liggende, men da jeg leste om MSI-K7T266 Pro2-RU så var valget klart! MSI-K7T266 Pro2-RU har RAID (det er også laget av på et rødt kretskort og ser meget fint ut om du har tenkt å modde litt på boksen din) og har fått beste karakter i en nylig test hos pcworld Norge.. Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Gå enten for et som støtter DDR og SD ram se på http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl og se hva du IKKE må ta. Der er et kort som BARE tar REG-minne på over to brikker.. Sjekk etter hva du trenger kortet og RAM til. Det er ikke stort billigere å kjøpe 256 minne ekstra i SDram når du ser at du trenger det. Heller ut mot DDR med en gang. Jeg er meget godt fornøyd med mitt MSI kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå