Ænonym Skrevet 9. februar 2020 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) Når jeg f.eks bruker en artikkel som kilde i en oppgave jeg skriver, holder det med å referere til artikkelen selv om artkkelen oppgir kilden hvor de har hentet informasjon fra? Eller må jeg også bruke den kilden artikkelen har brukt? Endret 9. februar 2020 av Sheldon( Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 9. februar 2020 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) Hvis du bare har lest artikkelen, så må du referere til artikkelen. Grunnen til dette er at du ikke vet om artikkelen har representert den faktiske kilden på riktig måte. Hvis forfatteren av artikkelen har feiltolket kilden, så gjør du det også. Hvis du referer til kilden, og læreren din leser kilden og ser at du har feiltolket den, så tolkes det som at DU har feilrepresentert fakta. Det beste du kan gjøre er å faktisk lese kilden fremfor artikkelen. Det er ofte mye informasjon som går tapt når en artikkel skal prøve å forenkle innholdet for den alminnelige leseren. NB! Husk å oppgi dato for når du hentet info fra artikkelen, i tilfelle de endrer den etter du har referert dit. Endret 9. februar 2020 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå