Gå til innhold

Problem med nettverksort

Kjetso

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan gi meg noen tips.

Har en stasjonær PC som jeg bygget for noen år siden. Har i en del tid hatt problemer med nettverkskortet.

Noen ganger når jeg starter PCen så får jeg feilmelding og ingen tilgang til internett (eller NAS for den saks skyld). Andre ganger kan nettet falle ut etter en tid, ofte om vi bytter bruker. Da er det bare å starte PCen på nytt og så er nettverkskortet OK igjen. 

Noen som kan ha en formening om hva dette skyldes. Se gjerne vedlagte feilmeldinger.

Er det slik at nettverkskortet er fast montert på hovedkortet, slik at jeg i så fall må bytte hele hovedkortet?

Når jeg får feilmeldinger så er det "Intel (R) 82579LM" det vises til, men når nettverkskortet fungere så finner jeg kun "Intel (R) 82579V" under Enheter og Skriver + Maskinvare.  

Feilmelding nettverkskort Feb2020.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, og takk for svar. 

Kablene er gode og sitter bra, så er nok ikke noe galt det. 

Gikk inn på enhetsbehandling og avinstallerte enheten, kjørte driveren (PROWinx64 (1).exe):

Intel® Network Adapter Driver for Windows® 10

Version: 25.0 (Latest) Date: 1/23/2020

Fikk følgende feilmelding - men enheten dukket opp igjen i enhetsbehandling - men med samme dato på driveren som før (juni 2018).

image.png.55024bd17b70fc64ef2df78a39ddce3f.png

image.png.6617742caa14436f717d62b981545ea8.png

Vil da anta et driveren er OK. 

Andre ting jeg kan sjekke?

Og - nettverkskortet sitter jo fast på hovedkortet - kan jeg evnt kjøpe en slik som under å bruke istedenfor?

https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/kablet-nettverk/nettverkskort/gigabit-nettverkskort-pci-p68522

eller

https://www.kjell.com/no/produkter/nettverk/kablet-nettverk/nettverkskort/luxorparts-gigabit-nettverkskort-usb-3.0-svart-p69087

Hvilken kan i så fall anbefales?

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...