trikola Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 2 hours ago, Trestein said: Teslaen minste model 3 har vel under 200kw motor. Å joda - og vel så det. Men det kommer an hvordan måleprosedyre er spesifisert (les: hvor lenge sammenhengende motoren kan yte slik *): 2-motors TM3LR (som jo ikke er den minste) har 88 hk/65 kW (fordelt på 2 motorer - men der er jeg ikke så sikker på) målt med SVVs prosedyre som antageligvis er brukt også i Europa ellers. min forsikringsselskap påstår og fakturerer tilsvarende ca 370 hk, og skatteetaten går ut fra 450 hk etter siste OTA-oppdateringen. *) Liknende forskjeller finnes også for ICE, men langt fra så ekstreme. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 7 hours ago, trikola said: Å joda - og vel så det. Men det kommer an hvordan måleprosedyre er spesifisert (les: hvor lenge sammenhengende motoren kan yte slik *): 2-motors TM3LR (som jo ikke er den minste) har 88 hk/65 kW (fordelt på 2 motorer - men der er jeg ikke så sikker på) målt med SVVs prosedyre som antageligvis er brukt også i Europa ellers. min forsikringsselskap påstår og fakturerer tilsvarende ca 370 hk, og skatteetaten går ut fra 450 hk etter siste OTA-oppdateringen. *) Liknende forskjeller finnes også for ICE, men langt fra så ekstreme. Er blitt oppdatert litt nå det der. Både i vognkortet og på nettet står det skrevet slik om min bil (som er en Model 3 Long Range og ikke performance) Lenke til kommentar
trikola Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Den der har jeg ikke sett for min (bruker ikke app, men web) - skal sjekke litt mer Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 8 minutes ago, trikola said: Den der har jeg ikke sett for min (bruker ikke app, men web) - skal sjekke litt mer Ja var henta på web det der og på telefonen. Skal sies at det var borte noen uker også kom det tilbake og så de driver å gjør noe lurt. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Har vært innom der (https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=<VIN>) mange ganger og aldri sett noe annet enn dette: Endret 12. februar 2020 av trikola Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 2 hours ago, trikola said: Har vært innom der (https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=<VIN>) mange ganger og aldri sett noe annet enn dette: Hvor gammel er bilen din? Min ble levert i September i fjor, så relativt ny (Med oppdatert hengervekt i vognkortet på 1000kg også) Kansje det ikke gjelder på eldre da. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Min 2017 Model X er oppdatert med ytelse per motor. Så jeg antar alle skal ha det. (Men det er ikke mangel på biler som er lagt inn feil.) Endret 12. februar 2020 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2020 Del Skrevet 12. februar 2020 Nå kommer det snart biler med 3 motorer så jeg regner med databasen er forberedt for det, men hva med denne elbilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå