inside_997084 Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Norge vurderer å sende atomavfall til Frankrike. Kritikere advarer om utslippsfare [Ekstra] Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Kan vi ikke heller forske på reaktorløsninger som kan bruke avfallet som drivstoff? Lenke til kommentar
aasATuio Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Som nabo på Kjeller på med mange gode kolleger på IFE spør eg meg om ikkje IFE i dag har meir enn god nok teknisk kompetanse til å sikre reaktorbygget permanent der det nå står. På sin plass på Kjeller kan kanskje reaktorbygget brukast til å sikre det problematiske avfallet? Kor mange tonn alunskifermasse trengst for å begrave avfallet trygt? Difor spør eg meg kvifor ikkje IFE tilbyr seg å bygge og drive eit godkjent lager for atomavfallet på si tomt på Kjeller. Akkurat nå treng vi å sikre avfallet i 30 år, ikkje lenger! Eg trur det kan ligge god økonomi for både IFE og kommunen i denne løysinga, og for den norske staten som i alle fall må betala nokon for avfallssikring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå