LMH1 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) Oppsett: SilverStone Raven RVZ01 Mini ITX Case RX 570 Noctua NH-L9i Ryzen 7 1700? ASUS PRIME A320I-K/CSM? Men har problemer med SilverStone Raven RVZ01 Mini ITX Case - Black Før har jeg hatt i3 4330 sammen med r9 280x og jeg vet tempraturen har vært ekstrem høy med Noctua NH-L9i at maskinen står seg selv etter 1 time gaming. Så lurer på om det er umulig å bruke ryzen 7 1700. Har egentlig ønsker om raskere cpu i stasjonære, men selv mistenker jeg og borre hull i hyllen slik at varmen flyter bedre under maskinen vil hjelpe særlig? For hadde håpet å lage konsoll maskin med Linux\steamos. Men vet det er vanskelig, har RX 570 skjermkort i den maskinen nå. Eller må det være 45 watt cpu maks hvis man har skjermkort i den maskinen eller må man velge APU løsning uten skjermkort om maskinen ikke skal bli for varm? Er trikset med dette kabinettet og ikke ha lukket under og over? Eller er 65 watt cpu for mye for kabinettet? Endret 6. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Du bruker sikkert ikke skjermkort med blower-style kjøler. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Hvis du tenker på slik nei, men det er jo 2 viftehull på undersiden av kabinettet, så vet ikke om det hjelper før var det tettet igjen siden det er sponplate som holder pcen i hylla. Så er usikker om det som gjør det? Men det ville ikke hjelpet meg noe særlig da jeg har hylle som er lukket er vel bare 10 cm plass bak og har kabler bak kabinetet, så tror det beste er å få luften under kabinettet? Eller går varmen oppover istedenfor for nedover? Endret 7. februar 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Varme stiger vel alltid oppover. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2020 Men hvorfor er da ikke skjermkortet motsatt vei? Dårlig design? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Noctua 9-serie med en L (low profile) vil neppe ha tilstrekkelig kjøling for Ryzen-serien om den skal tynes litt. Om du må ha en low profile utgave, kan du sjekke og måle med 12-serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå