Gjest 88df9...862 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Hei. Jeg har nå idag faktisk bestått fagbrev og fikk da "bare bestått", de sa jeg var på vippepunktet til meget, men det gikk dessverre ikke. Har det egentlig mye å si for en arbeidsgiver, betyr meget egentlig veldig mye eller ser dem ikke så nøye på det? Anonymous poster hash: 88df9...862 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Vurderinga "bare bestått" er ny for meg, det vanlige er: "ikke bestått", "bestått" og "bestått meget godt". Grovt sett er det ca 30% som består meget godt, og 5-10% som styrker. Kor stor betydning det har at du er ein av det store fleirtalet med bestått, og ikkje ein av mindretalet med bestått meget godt vil nok variere, men for dei fleste vanlige jobbar så er ein mest opptatt av at du formelt sett har lov til å jobbe sjølvstendig. Dersom du hadde fått bestått meget godt så hadde du hatt eit fortrinn for å få jobb hos eit firma med svært høge ambisjonar eller litt større sannsynlegheit for å få ein jobb med litt leiaransvar, men dei karrieremuligheitene får du også seinare ved å vise til godt utført arbeid og gode referansar. Som med dei fleste andre karakterar så er det ikkje alltid slik at den med toppkarakter er den beste arbeidaren. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 The Avatar skrev (6 timer siden): Vurderinga "bare bestått" er ny for meg, det vanlige er: "ikke bestått", "bestått" og "bestått meget godt". jeg tror han mente at han bare fikk Bestått. det har fint lite og si , mulig de første årene etter du tar det at det kan være akkurat noe sånt som skiller 2 nyutannete søkere fra hverandre , men etter 1-2 år i jobb vil det nok ha lite og si om noe , og etterhvert vil erfaring telle mer enn hele fagbrevet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Det kommer nok an på antall søkere, men det viktigste er at du har bestått. Fagbrev er fagbrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå