Redaksjonen. Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Slår alarm etter at motorene på A350 har stoppet etter søl i cockpit Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Det var det jeg visste, kaffe og te er farlig. 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 På mange, de fleste, arbeidsplasser jeg har besøkt og jobbet på opp gjennom tiden, så er det forbudt å spise eller drikke på arbeidsstasjonen. At det er lov for piloter å gjøre det i et fly som er sertifisert for at en pilot kan gå bort fra sin arbeidsstasjon er ganske merkelig, spesielt i et Airbus-fly. Om man skal automatisere, så må man samtidig ta bort slike menneskelige feil som er totalt unødvendige. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Det er egentlig ganske bissart at cockpit brukes som lunsjrom i fly produsert i den moderne tid. Farlig og uforsvarlig. Skal fly sas sin nye 350 neste uke, håper jeg går fri for kaffe søling i cockpit.. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) Det er bare ikke lov å bygge et fly som er totalt avhengig av sine datamaskiner uten i hvert fall et minimum av IPxx tetting / conformal coating av elektronikk i cockpit. Samme mhp. brann. Denne problemstillingen går langt forbi kaffekopper. Der finnes andre væsker i maskineriet på et fly, og/eller trykkabinen kan begynne lekke i regnvær. Knust frontrute, Iranske luftvernraketter osv. vil i så fall vise seg unødvendig dødelig for dette flyet. I motsetning til C-130 Hercules, der det eneste som ikke kan betjenes manuelt er propellene… • The pilot of this C-130 landed safely with his flight engineer dead, with his co-pilot wounded, with just one engine • Juliet Delta 321 – LC-130 hentet ut av isen i antarktis 16 år etter (Noe vannskade må påregnes…) • Airline pilot 'sucked halfway out' when cockpit windshield broke «Everything in the cockpit was floating in the air. Most of the equipment malfunctioned ... and I couldn’t hear the radio. The plane was shaking so hard I could not read the gauges.» Endret 7. februar 2020 av 1P4XZQB7 8 Lenke til kommentar
Willie von Busche Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Linken din virker ikke. Lenke til kommentar
Martin O. Nygård Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Som i filmen "Fate is the hunter". Man skulle tro flyprodusentene hadde tatt forholdsregler mot væskesøl i midtkonsollet etter alle disse årene. Noen trenger et gjenopfriskningskurs i gamle filmscenarioer. 3 Lenke til kommentar
Anthrophaxiom Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Salvesen. skrev (1 time siden): Det er egentlig ganske bissart at cockpit brukes som lunsjrom i fly produsert i den moderne tid. Farlig og uforsvarlig. Skal fly sas sin nye 350 neste uke, håper jeg går fri for kaffe søling i cockpit.. Lykke til. ? Lenke til kommentar
Martin Svensson Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Om motorerna kan stängas av för att nån spiller kaffe så är det flygplanet fullständigt felkonstruerat... av kompletta idioter. 5 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) Willie von Busche skrev (På 6.2.2020 den 13.14): Linken din virker ikke. Regner med det var denne han ville vise:https://theaviationgeekclub.com/the-pilot-of-this-c-130-landed-safely-with-his-flight-engineer-dead-with-his-co-pilot-wounded-with-just-one-engine/ ...Og 5 dager senere uten respons tar jeg det som et "ja". Endret 8. februar 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Salvesen. skrev (1 time siden): Skal fly sas sin nye 350 neste uke, håper jeg går fri for kaffe søling i cockpit.. Hvis det er servering om bord, så får du si til flyvertinnen "ingenting til pilotene, takk". 2 Lenke til kommentar
Toro22 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Fly til 3millarder, og ingen kopp-holder ???? 6 Lenke til kommentar
toreibjo2 Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Men får de drikke saftogvann? Lenke til kommentar
Funchal Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 I min tid som kaptein, skulle all drikke serveres på henholdsvis venstre side av vedkommende i venstre sete og høyre side av den i høyre sete. At denne reglen nok ikke alltid ble/blir fulgt er dessverre en uting. Det er vel ikke praktisk mulig å forlate posisjonen hver gang man skal ta seg en slurk. Dessuten sier dagens regler at pilotene kun kan forlate sete for å utføre høyst fornødne ærend, dvs toalettet. Flyselskapene ville nok gjerne sett at pilotene kunne klare seg uten mat og drikke, men supermenn/kvinne er de dog ikke! 6 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Mennesker og kaffesøl ? Jeg er møkk lei kaffeflekker overalt på jobben. Folk tørker jo ikke opp etter seg. Ser de har samme problem i fly til mange milliarder også. 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 Det finnes enkle løsninger med kopper med lokk og tut for å unngå søl. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Ola Knudesen skrev (13 timer siden): Det var det jeg visste, kaffe og te er farlig. Det er rikig 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Hva med pulverkaffe(?)? Det burde vere naturlig med noe tettere utførelse av lavt plasserte betjeningsorganer. Det bør ikke være så sårbart. Alternativet er påbud om lukket termodrikkekopp med drikke-ventil, og koppholder. Det finnes et godt utvalg. Helst et uttalt forbud mot åpne kopper(?) Endret 7. februar 2020 av KjeRogJør Bedre innhold. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) KjeRogJør skrev (På 7.2.2020 den 13.38): Hva med pulverkaffe(?)? Det burde vere naturlig med noe tettere utførelse av lavt plasserte betjeningsorganer. Det bør ikke være så sårbart. Alternativet er påbud om lukket termodrikkekopp med drikke-ventil, og koppholder. Det finnes et godt utvalg. Helst et uttalt forbud mot åpne kopper(?) Tror det mer går på evnen. Skal dette gjennomføres så vil flyverutdanningen øke med 10% i pris, noe eg ikke tror industrielle aktører vil hoppe i taket for. Endret 11. februar 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå