Gå til innhold

Bluescreen of death.....

.V.

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt bærbar, en Fujitsu Siemens Amilo, som kom med XP Home instalert.

Jeg installerte Windows 2000, men får ofte blåskjerm som resulterer i at maskinen starter på nytt. Meldingen som kommer er "Starter dumping av fysisk minne" og litt til som jeg ikke rekker å lese.

Mistenker at det har med å gjøre at prossesoren blir for varm, men biosen har ikke temperaturmåler. Er det noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den meldingen har jeg hatt noen ganger også, men det sier ikke noe annet at noe i windows2000 har krasja big time(typ kernell32.dll osv)

Prøv å reinstaller, hjalp for meg....

min cpu blei for var(pga dårlig thermalgreas påføring) da frøs den bare...

Lenke til kommentar
Lever den tilbake :devil:

Vil helst ikke levere den tilbake, fordi jeg fikk den veldig billig.

Maskina koster egentlig 14000, får den for 6500 som jeg betaler over 3år(gjennom jobben til pappa). Men er det et program som viser temperaturen på cpu selv om det ikke står i bios? Er ikke sikker på om det er temperaturmåler heller. Specs er forøvrig: P4m 2.66GHz, 256mb ram 40gb hdd, dvd-rom, cd-rw, ati mobility radeon 9000.

Lenke til kommentar

Ok, har fortsatt ikke funnet ut hva som forårsaker det, men er ganske sikker på at det er temperatur(siden det skjer når maskinen står lenge på).

I SiSoft Sandra vises cpu(som skal vere 2.66GHz) som alt fra 2.6 til 2.75, nytt resultat for hver gang jeg trykker "update". Er dette normalt for Pentium?

Lenke til kommentar
Ok, har fortsatt ikke funnet ut hva som forårsaker det, men er ganske sikker på at det er temperatur(siden det skjer når maskinen står lenge på).

I SiSoft Sandra vises cpu(som skal vere 2.66GHz) som alt fra 2.6 til 2.75, nytt resultat for hver gang jeg trykker "update". Er dette normalt for Pentium?

Nei, det er ikke normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...