Gaute Holmin Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg skal skaffe meg en billig no. 2 harddisk, får innpris på følgende aktuelle modeller: - Western Digital 80GB Caviar IDE HD - Seagate 80GB Barracuda 7200.7 - Maxtor 80GB DiamondMAX Plus9-FDB Harddisken skal stå i en Shuttle SN41G2 sammen med en IBM Deskstar 40GB, så lite varmeutvikling, lavt støynivå og lavt strømforbruk er prioriterte kvaliteter. Er det noen som har erfaring med disse modellene? Tidligere Seagate's jeg har hatt har bråkt mye, men jeg har hørt at Seagate skal ha blitt veldig stillegående... Har noen defekte Maxtor'er i skuffen på jobben, så jeg er litt skeptisk, men her snakker jeg også om gamle disker, så jeg er veldig usikker... noen tips? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg har og har hatt mange Seagate HD. Det har aldri vært et snev av tull. Hadde 1 stk IBM, den røk etter 14 dager. Anbefale alle typer Seagate HD - Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg har den WD disken. Det er den disken jeg har alle spillene mine, jeg vil vel ikke si at den bråker. Har ikke hatt problemer med den ennå, er vel snart 2 år gammel og går som en klokke. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Sitter her med samme Seagate disken, bare i 160 GB utgave og er kjempefornøyd. Mest på grunn av lavt støynivå, men også fordi jeg ikke merker noen ytelsesforskjell fra min gamle WD 120 GB disk. Lenke til kommentar
gather Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 skjønner ikke hvorfor alle disser ibm disker har hatt ibm disker i 6 år fungert helt knall..... bytta akkurat ut den minste med en 160 gb wd Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 skjønner ikke hvorfor alle disser ibm disker har hatt ibm disker i 6 år fungert helt knall..... Ja, IBM'en min har fungert veldig bra, lager lite lyd og er rask uten å lage mye varme... men Hitatchi som diskene heter nå, er for dyrt for meg, jeg skal helst under 500,- kroner og da er det de tre ovenfor som jeg står imellom siden jeg vil ha minst 80GB. Så, er det flertall for Seagate? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er det ikkje tillaga kjøling plass til hd i ein f'''' Shuttle æsj Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 ta seagate barracuda en kjempebra og stille disk Lenke til kommentar
bambam Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har hatt en slik Seagate selv, stille og god ytelse. Ikke noe og utsette på dem Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Har hørt at Maxtor er noe raskere (ATA 133, mens Seagate er ATA 100). Er dette noe jeg vil merke ved vanlig bruk? Jeg heller nok mot Seagate ja, har hatt litt dårlig erfaring med Maxtor før. Noen som har noen siste ord før jeg bestiller meg en Seagate? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Sats på Western Digital, har 3stk i PC'n, funker utmerket, IBM bør du holde deg LANGT unna. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har en seagate - aldri vært noe problem med den. Stått på 24/7 siste året. Har også 2 gamle IBM disker - ikke hatt problem med dem heller, men nye IBM/hitashi disker er ikke trykt. (det var vel i 2001 at ibm mista kvalitet på diskene sine.) Har også 2 maxtor disker de er lite brukt, men har aldri vært noe problem. Hatt 6 wd disker - 4 av dem har måttet byttes etter kort tid. Greit at man får ny på garanti, men data forsvinner jo. Stoler ikke på wd, selv om mange lovpriser dem. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Sats på Western Digital, har 3stk i PC'n, funker utmerket, IBM bør du holde deg LANGT unna. De fleste anbefaler Seagate, hvorfor mener du jeg skal gå for WD? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det går bare på erfaringer alt sammen her. Jeg vil anbefale Seagate. Ikke fordi WD er dårlige - tvert i mot, men fordi Seagate er kjent for å være mest stillegående. Selv har jeg en WD 80 hjemme og den har fungert supert. Umulig å høre i idle tilstand, men når den jobber med noe tungt hører jeg litt "skraping" De fleste tester viser at WD er raskere enn Seagate, men det er minimalt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Gå for segaten. Har en Segate og tre WD disker. Angrer på at jeg kjøpte WD diskene på grunn av støy. De er den eneste støykilden igjen i kabinettet. Lenke til kommentar
lceger Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 gå for Seagate du, jeg har alle 3 merkene dine, WD og Seagate i 12gb varianter rigtignok, Maxtor i 80 av disse er Seagate klart mest stillegående Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Da har jeg bestilt Seagate'n. Takk for mange gode svar Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 WD er kjent for høy ytelse. Seagate er kjent for stillhet. Dermed blir det opptil hver enkelt hva han/hun foretrekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå