Gå til innhold

Gjennomsnittlig frakt-tid mellom registreringspunkter Posten

Crayonz

Anbefalte innlegg

Bare meg som kunne tenkt meg informasjon om hvor lang tid posten bruker mellom forrige og neste punkt på ruten? Det må selvfølgelig samles inn data over tid, men det går jo post hele tiden, så burde ikke være et problem.

Ikke at jeg har noen planer for det, men jeg er data student og kom på ideen en dag jeg satt å oppdaterte sporingen hvert 10. Minutt. Vet vertfall at for oss i Bodø, så er det ingen oppdateringer etter Oslo, før den ankommer Fauske, og jeg klarer aldri huske å legge merke til tiden det tok. Hadde for min del vert kjekt hvis det f.eks. stod "gjennomsnittlig tid på denne strekningen er X timer og Y minutter. Forventet levering: bla bla". Dritt lei av denne 1-3 dager-estimeringen :p

Selvfølgelig kan man gå tilbake å samle min egen data på gamle sporinger, men det er vel det man kaller dårlig brukervennlighet sådan.

Uansett. Var bare en tanke. Noen andre som ser, om ikke nytten, men kanskje gleden i dette?

Endret av Crayonz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det står vel tider for inn og ut på de forskjellige destinasjonene?

Men Posten bruker den 1-3 dagers estimeringen, og ikke riktig estimat for å kunne selge hjemlevering. Når jeg får pakker via posten, så får jeg en melding om at jeg kan bestille hjemlevering til kr x, og at pakken kommer dagen etter. Dette er normalt mellom kl 9 og 11. Ca. kl 15 så får jeg beskjed at den er klar til henting på postkontoret. Samme hver eneste gang.

Fikk mulighet å bruker Porterbuddy via Komplett ett par ganger til de flyttet grensen 5km, og der kunne man følge pakken på veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...