Kampsport Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Hei, vet IKKE om dette er den tråden som passer best her, så gjerne flytt meg... Har begynt å lage musikk med LMMS, har lagt ut noe på SoundCloud og YouTube, er 100% selvlært, så om det suger så vet dere hvorfor. Er intressert i å komme i kontakt med andre som lager musikk, tips og tricks osv. Første sang som er lagt ut på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HM50QplVR90 Andre sang som er lagt ut på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sNeOvggzBtY Tips tas imot imot! - Sicario Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 5. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2020 HUSK Å SITER MEG! ELLERS SER JEG IKKE SVAR(ENE)! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Grei start. Du kombinerer godt ulike instrumenter og har en utvikling av låten over tid. Det du kan prøve å gjøre framover er litt mindre det som virker som stakkato-pianoroll inserts av noter som er akkurat like lange. Det som også er veldig vanlig hos nybegynnere er å bruke i overkant mye klang. Trikset med klang er å regulere det ned så du akkurat knapt legger merke til det for å etterligne det som er naturlig. Fortsetter du og eksperimentere vil du nok utvikle deg med det potensiale du har. Endret 8. februar 2020 av vidor 2 Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 8. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2020 vidor skrev (På 7.2.2020 den 18.48): Grei start. Du kombinerer godt ulike instrumenter og har en utvikling av låten over tid. Det du kan prøve å utvikle over tid er litt mindre det som virker som stakkato-pianoroll inserts av noter som er akkurat like lange. Det som også er veldig vanlig hos nybegynnere er å bruke i overkant mye klang. Trikset med klang er å regulere det ned så du akkurat knap legger merke til det for å etterligne det som er naturlig. Fortsetter du og eksperimentere vil du nok utvikle deg med det potensiale de har. Skjønner meg ikke hvordan jeg skal lage en god pianoroll, sett flere videoer men skjønner ikke så mye. Mange har jo ekstra utstyr itillegg så ... Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Takk for at du deler ? Artige greier, synes jeg, selv om det ikke er helt min "stil". Er det samme trommeloopen du bruker i begge låtene? Den kunne kanskje hatt godt av litt variasjon? Uansett, keep up the good work! 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Deadmau5 jobber jo også veldig mye i pianoroll da han ikke spiller fysisk keyboard. Det som skal til er bare litt variasjon som du kan eksperimentere med sånn at det ikke blir så mekanisk, men mer kreativt. Lag f.eks melodier og komp som har ulike notelengder sånn at du får inn mer variasjon som hjelper på å holde på lytterinteressen. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Du har potensiale her, bare å fortsette. Intro ble litt lang, og ble litt for mange "lag" som ikke alltid låt like gjennomført gjennom hele sangen. Skjønner at du går for kompleks musikk, men ville nok prøvd å fokusert den litt mer. Litt for inspirasjon: Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 8. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2020 https://www.youtube.com/channel/UCKFzWcdZlDKNKnHZkvPXV3A?view_as=subscriber Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 8. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2020 Min YouTube og min SoundCloud, kommer nytt etterhvert, eksperimenterer bare. La ut en ny en på SC og YT nettopp Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 8. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2020 PgUp skrev (12 minutter siden): Du har potensiale her, bare å fortsette. Intro ble litt lang, og ble litt for mange "lag" som ikke alltid låt like gjennomført gjennom hele sangen. Skjønner at du går for kompleks musikk, men ville nok prøvd å fokusert den litt mer. Litt for inspirasjon: Han må jo ha noen insane drumkits for det der..... Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 10. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2020 Hvordan er denne da? Føler den er ett par hakk bedre enn noen av de andre, men er selvlært og hadde jeg hatt hjelp hadde det vært annerledes........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå