Anterialis Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Hei, jeg installerer ladeboks i disse dager, og jeg har lagt opp til 32A 3-fas fra sikringsskap. Dog kun IT-nett /240V. Jeg gjør dette for å fremtidssikre ladeløsningen. Bilen som skal lades i første omgang tar kun 16A 1-fas (hybrid). Således trenger jeg kanskje ikke betale mer for en tykkere type2-type2 kabel som tåler mer effekt.. Hvilken kabel ville dere anbefalt meg å kjøpe til lading av bil som maks tar imot 1-fas 16A? Billigste 1-fas 16A kabel eller fleske til med 32A 3-fas? Jeg kommer sikkert til å kjøpe fullverdig el-bil om noen år, men da følger det jo kanskje med en slik type2-type2 kabel uansett.. Er det noen med erfaring med type2-type2 med spiralledning? Jeg har allerede et slikt festepunkt til kabelen skrudd på husveggen.. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) Jeg ville ha valgt en ladekabel fra MicroMatic. Disse er ikke bare prisgunstige, men også produsert av Mennkes i Tyskland og holder er av god kvalitet både på kabel og kontakt. Se: https://www.micromatic.no/produkter/billading/ladekabler/ Endret 6. februar 2020 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2020 Takk. Hva mener du om å kjøpe en dyrere 3-fas kabel vs. billigere og tynnere 1-fas kabel når bilen uansett ikke takler mer enn 1-fas? Fordeler/ulemper? Spiralledning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå