Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Camry tenner ikke ordentlig

fidos

Anbefalte innlegg

Heisann, meg og problembarnet er tilbake :) (Toyota Camry 1986 - bensin, manuell).

Beklager om jeg virker helt idiot. Det er jeg faktisk, sålenge det omhandler bil.

Hadde bilen på rep etter EU kontroll, henta den ferdig forrige uke. Var noen feil som ble utbedra, bytta noen bremserør, bensinrør og reparerte noe eksosgreier. Bilen fusker ved start resten av uka, men får gjerne starta på 2. forsøk.

På søndag fikk jeg ikke start i det hele tatt. Den tenner, bilen starter, så dør den etter et par sekunder. Andre ganger tenner den ikke i det hele tatt. Alt jeg vet om og kan er å lade batteriet, så det er alt jeg har gjort. Har ikke fått start på bilen hele uka.

Fikk høre idag at det kan ha noe med at de har bytta bensinrør etter tank (kontrollpunkt 6.1.3 - rør etter tank for sterkt korrodert), men ikke bytta bensinfilter. Kan dette stemme? Skal altså bensinfilter byttes samtidig med bensinrør?

Har hørt ord som coil og tennplugger blitt slengt rundt, men kjenner ingen som er gode med bil som kan hjelpe meg noe særlig.

Er ikke interessert i å få taua bilen til verksted og betale for ny rep før jeg vet om det kan være en reklamasjonssak. Bilen holdt tross alt hele 5 dager etter en relativt dyr reparasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ganske mange ting som kan forårsake at den ikke starter.

At du har ladet batteriet betyr jo ikke at batteriet er bra, men siden du fikk start og den døde igjen er det trolig ikke problemet.

For enkelhets skyld lenker jeg til en lettforklarende "for dummies"-youtubevideo. Kanskje det gir noen tips. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...