Gå til innhold

Finne android-enhet fra nettleser (pc)


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en gammal android-telefon uten sim-kort.

Tidligere var det mulig å tvinge frem en alarm på den aktuelle enheten ved å bruke nettleser og innlogget på samme google-konto (jeg pleide bare å søke etter "find my android device")  (mulig dette var via google-play, men er ikke sikker nå).

I dag kom jeg opp i den frustrerende situasjonen at enheten ikke var å finne noe sted - og jeg prøvde å få fremtvunget en alarm, på samme måte som jeg før har gjort.

Bortsett fra at jeg ikke fikk det til å fungere samme hvilken lenke jeg prøvde ut. Prøvde via google play --> devices, men dette fører bare til en søppel-side (egenreklame ser det ut til) og fører til ingenting.

 

OK FUNNET:

Mens jeg satt og skrev innlegget tror jeg at jeg fant ut hvor:

  • google Account
  • Security (hengelåsen på venstre side)
  • Your devices (må bla et stykke nedover for å se denne)
  • Og her fant jeg enhetene som er tilknyttet google-kontoen
  • Inkludert "find a lost device"

KAN IKKE LIKEVEL

Ok, litt uryddig tråd dette her da jeg skriver mens jeg leter meg frem. Nå er problemet at denne siden ikke har en opsjon om å "pinge" telefonen, så jeg er like langt. Det er kun disse valgene jeg får:

  • Try calling your phone (men dette krever at enheten har SIM-kort)
  • Sign out on your phone (uaktuelt)
  • Reach out to your carrier (dvs ringe teleoperatøren)

 

INGEN KRISE

Kan også nevnes at jeg har funnet enheten (la den bare på et annet sted enn til vanlig) så det er på ingen måte kritisk for meg nå at funksjonen for å finne enheter er tilgjengelig. Men hadde likevel vært kjekt å vite om dette er noe google har avviklet, eller om det er gjort endringer slik at funksjonen er tilgjengelig på annet vis.

 

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...