Jeepwrangler Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Til info er det snakk om en Jeep Wrangler JKU 2013 mod med en 2,8 CRD motor. Denne har gått ca. 68.000 km. Den 16. desember leverte jeg bilen til en kjent verkstedskjede for reg.reim bytte. Det gikk dessverre dårlig og resultatet er "delvis" motorhavari. Bilen står nå hos en annen kjede for taksering. Det er opprettet en forsikringssak fra verkstedets side, som erkjenner at de har skyld. De har ordnet med leiebil, så den saken er grei. Det nærmer seg nå 2 måneder og det totale skadeomfanget er enda ikke kartlagt. Det er imidlertid konstatert at stempel i sylinder 1 har møtt ventil og at det er hull og skader. Undersøkelser viser også at det er dårlig kompresjon på de andre sylindrene. Jeg har vært i kontakt med verkstedet som foretar takseringen, de jobber fortatt med å få fullstendig oversikt. Det jeg frykter er at de ønsker å reparere/ overhale motoren og at jeg sitter igjen med en bil som potensielt sett kan ha en lavere markedsverdi ved salg. Hva er egentlig rimelig å kunne kreve her? Ny motor? Tanken på en bil med en delvis overhalt motor er i alle fall ikke spesielt fristende. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå