Gå til innhold

Til nord Norge gjennom Sverige. Hvilken vei?

Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (5 timer siden):

@maxijoker Har du begynt å vurdere hvilken vei du skal kjøre tilbake? :p Tenker du samme vei eller vil du lage en rundtur av det?

@Duriello Jeg var nylig i Kiruna som turist for første gang og må si meg helt enig. Man ta seg tid til turistbuss-turen i gruva når man først er der. Og oppleve både det nye og gamle bysentrum.

Turen, for di av dere som lurer om denne, den er 'for lengst' gjennomført, sommeren 2023. Strake veien fra sørlandets hovedstad til Tromsø, 3 døgn. Så bar det videre til Sommarøy-ferje mot Senja, Harstad, Lofoten, Moskenes ferge til Bodø. Helgelandskysten til Bodø, dessverre, der ble det bom stopp m kjøretøy havari. Så deble n ny i år-24 fordi vi fikk ikke med oss Helgelandskysten. Derfor ble det i år over Dovrefjell, Geiranger, Trollstigen (stengte 1 u etter oss :D), fra Molde og oppover Helgelandskysten. Og jommen mej, så tok vi like godt Lofoten i besiktigelse i år, også. 'Alle oppfordres til Helgelandskysten' Norges indrefile! Herlig fantastisk kystkultur av de sjeldne.

Ennå, den dag i dag, Sverige ble/blir det ik-no av fra syd til nordover. Om noen ennå er lurere ang. akkurat det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 16.7.2024 at 6:43 PM, maxijoker said:

Neida, for min del... som trådstarteren :D

MEN, vi fant ut, eller leste det ut, at den flotte naturen som vi kan nyde gratis her i Norge, den ble foretrekt, fremfor Sverige med asfalt etter asfalt med grønne furutrær og en rød hytte her og der, derfor ble ikke valget gjennom Sverige. I tillegg, i Sverige kan det god la seg gjøre for å finne en egnet plass for stopp og telt/Caravelle overnatting.

Slike plasser 'de finnes bare ikke', i forhold til moderlandet Norge, sukk 😥

Bra du fant ut av det etterhvert. Det var selvsagt med glimt i øyet jeg svarte på posten din da. Selv har jeg kjørt opp og ned Sverige noen ganger langs Østersjøen og synes det er en fin tur. Norge har også mye fint å by på. Tror det egentlig koker ned til hva en liker og hva en ser for seg at en tur skal inneholde underveis. Det hjelper selvsagt å kunne spørre andre om råd også 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...