Gjest c7dce...128 Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg skal for første gang flytte sammen med en kjærest. Vi har bodd hver for oss i et langdistanseforhold i over 1 år og har nå bestemt oss for å flytte sammen. Vi begge er i begynnelsen av tjueåra. Men, hva er viktig å tenke på når man skal bo sammen? Bør man lage en felleskonto? Rutiner? Trenger egentlig tips om alt som kan være greit å tenke på før man flytter sammen. Anonymous poster hash: c7dce...128 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Skal dere kjøpe eller leie sammen? DEt er uanstet viktig at dere erenige om hvordan faste utgifter skal fordeles eller betales. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Anbefaler en felleskonto for mat, strøm, internett og alle andre fellesutgifter der dere setter inn et beløp dere blir enige om. Det har spart oss for mange diskusjoner rundt hvem som skal betale hva osv. Vi har separate kontoer for lån/forsikringer og andre helt faste utgifter, og en for mat/strøm og litt mer variable ting hvor vi setter inn litt mer enn nødvendig som buffer hvis vi vil spise ute, får en litt høyere strømregning e.l. Lenke til kommentar
kollolll Skrevet 6. februar 2020 Del Skrevet 6. februar 2020 I mitt første samboerforhold var det tidlig et problem at vi ikke taklet overgangen fra å være på besøk hos hverandre til å skulle leve felles og separate liv parallelt. Hvis hun var på besøk hos meg fucket jo ikke jeg plutselig off til en kamerat for å se film. Den overgangen slet i alle fall jeg med. Jeg følte jeg måtte gjøre noe med henne hele tiden, og dermed ble det vanskelig å for eksempel skulle gjøre mine egne ting. Sette meg ned alene og spille Xbox, for eksempel. Men så var jeg bare barnet. Mulig det ikke er noe andre sliter med. Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Gjest c7dce...128 skrev (På 4.2.2020 den 13.07): Jeg skal for første gang flytte sammen med en kjærest. Vi har bodd hver for oss i et langdistanseforhold i over 1 år og har nå bestemt oss for å flytte sammen. Vi begge er i begynnelsen av tjueåra. Men, hva er viktig å tenke på når man skal bo sammen? Bør man lage en felleskonto? Rutiner? Trenger egentlig tips om alt som kan være greit å tenke på før man flytter sammen. Anonymous poster hash: c7dce...128 Det å skulle ha en altfor felles økonomi er det kanskje en del som har litt dårlig erfaring med, utenom faste utgifter som strøm , husleie og sånne ting da. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 De første månedene gjør dere alt hver for dere, fortsetter som dere har pleid å gjøre når dere har levd aleine. Økonomi også. Så kan dere snakke om å dele ansvar etter hvert. Ta det gradvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå