Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Turtle by nuna (nyfødt barnesete) - erfaringer, og et par spm.

Anbefalte innlegg

Hei,

1)
Jeg har kikket på denne stolen med isofix-basen og liker det meste bortsett fra én ting: Det virker ikke som man kan stramme inn metall-stengene som fester på selve isofix-festet i bilen (fig. 1)? Jeg håper jeg tar feil. Jeg installerte dette i bilen i dag (prøvde i butikken), men fant ikke ut hvordan jeg kunne stramme dette. Hele setet virket da ikke helt stabilt, og gled lett sidelengs noen centimetere (2-3cm) da isofix-basen kun var festet "på slep" i isofix-festet, og ikke "jekket"/strammet inn mot seteryggen. Er det noen med denne isofix-basen som kan fortelle meg hva som er korrekt?

2)
Jeg prøvde barnestolen Turtle by Nuna i samme butikk, og ble da informert om at jeg trengte adaptere dersom jeg vil klikke barnestolen inn i Bugaboo barnevogna (Bugaboo fox). Dette kom litt overraskende på meg da flere tekster/artikler jeg har lest på nett ikke nevner dette. Det nevnes spesielt som en positiv feature at barnestolen kan klikkes direkte ned på Bugaboo barnevogna, "og kan virke med andre barnevogner også, men da med adapter). Dette er teksten fra sprell.no: 

"Bilstolen er laget med integrerte fester som gjør at den enkelt kan flyttes fra bilen og rett over på understellet til en Bugaboo Fox, helt uten å måtte vekke den lille passasjeren. Dette gjør det superenkelt for foreldrene å ha med seg babyen rundt, både på korte og lange turer. Ved bruk av en adapter, kan bilsetet også klikkes på alle andre barnevogner fra Bugaboo.

Jeg tolker dette og lignende tekster som at man IKKE trenger adaptere dersom barnestolen skal festes i Bugaboo fox vogna... Men så ser jeg bildet fra sprell.no (fig. 3) og her har stolen en slags innebygget adapter som jeg ikke ser på bildet fra e.g. barnashus.no (fig. 2). Er det forskjell på stolene, eller er det kun slik at på fig. 2. er medfølgende adapter påkoblet? 

Takk for svar ?

fig.1, kan denne strammes inn?

TurtleByNuna.thumb.png.b8b826aa7c1f3e520733e088c99aeea4.png

fig. 2, Turtle by Nuna, uten adapter

TurtleByNuna_barnashus.thumb.png.9ca0e1af4e0b5e72ea1f0f2cfa738aab.png

fig. 3, Turtle by Nuna, med adapter

TurtleByNuna_bugaboo_com.thumb.png.fffe4839d60234affd9960112d4a61eb.png

TurtleByNuna.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...