stine__ Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg har plutselig blitt interessert i webdesign, men har selvsagt ikke penger til Photoshop eller noe sånt. Finnes det et gratisprogram i samme sjangeren? Vil gjerne ha noen linker til sider som har med webdesign å gjør også....helst på norsk Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Du kan prøve Paint Shop Pro. Den finnes nok kun i trial, men den finner du på Jasc.com. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Photoshop 30-dagers trial får du på adobe.com Når det gjelder linker: W3schools er et must Good-Tutorials.com - side med masse Photoshop tutorials PHP.net - hvis du har planer om litt server-side scripting. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) du kan jo gjøre som mange å laste det ned via kazaa eller winMX men det er jo ikke lovlig da. Du kan jo ta en titt på tucows.com eller download.com.com (ja med to .com`er) der er det mye bra freeware og shareware Endret 28. desember 2003 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Uten å ha noe veldig konstruktivt å bidra med vil jeg allikevel poste her Et litt bedre topic som forteller at du snakker om bildebehandling hadde gjort seg (sitter på modem og vil spare antall KB/minutter jeg bruker) gatebiler.tk bør endre innlegget sitt før det blir 10% sen julepresang fra moddisene. Digg å endelig ha en jente som viser seg i web-design! Ellers er jeg elendig til å tegne så mitt favorittverktøy er paint. Tror og hjemmepc og digi har en liste over mulig gratisprogrammer i alle sjangere, men gidder ikke å sjekke for deg - modemgreiene vet du Hei, dette ble jo litt konstruktivt allikevel Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Ellers er jeg elendig til å tegne så mitt favorittverktøy er paint. Jeg er også elendig til å tegne, men mitt favorittverktøy er uten tvil PhotoShop. GIMP er et gratisprogram som skulle funke bra. Har ikke brukt det så veldig mye, men jeg vil tro det funker. Har ikke noen link elns, men du finner det sikkert fort i google. Tror det er OpenSource også, forresten.. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Freeware stæsj til webdesign: Grafikk: The GIMP som Mikka the man så korrekt sier, gratis og opensource (/me like it) så trenger du noe å skrive kode i, litt mere avansert enn notisblokk, gjerne med syntaks-fremheving, og da kan du teste: HTML-Kit, som du skulle komme et stykke på veg med Ta deg også tid til å lese mye på www.w3.org, så har du en sjangse til å lære det riktig med en gang... En annen måte å lære ting på er å studere andres arbeide, les kode, se hva den gjør, forandre den og se hva som skjer.. her kan ett søk på templates på google hente frem mye saker... Moro å se ei jente her inne, skal være sikkert at det ikke har vært for mange av den sorten her, men nå øyner jeg håp om at iallefall ei jente skal legge rosa teddybjørn og hest i alle fasonger-designen på hylla, og lære qwlt web-design, og kansje lære bort litt til gutta her inne også med tiden. Lykke til, Ha det GØY <- absolutt et nøkkelord! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du trenger ikke nødvendigvis å lage mye grafikk for å lage en hjemmeside, men et bildebehandlingsprogram er likevel greit å ha for å finne taki farger som passer. Sett deg inn i css og html, (det er noen lenker i den annonserte tråden min,) og fokuser på form og layout. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du trenger ikke nødvendigvis å lage mye grafikk for å lage en hjemmeside, men et bildebehandlingsprogram er likevel greit å ha for å finne taki farger som passer. Sett deg inn i css og html, (det er noen lenker i den annonserte tråden min,) og fokuser på form og layout. vil satse på css og html først for å forstå bakgrunnen. etter dette kan det være greit å få tak i et grafikk program for å prøve seg litt frem på den fronten og. lykke til i alle fall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 du kan jo gjøre som mange å laste det ned via kazaa eller winMX men det er jo ikke lovlig da. Det er lovlig, selv om jeg ikke oppfordrer til det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Nei, det er ikke lov å bruke/laste ned piratkopiert software. UANSETT! (er noe annet med film og musikk) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 er det lov å laste ned musikk Jeg har hørt en eller annen regel om at du har lov å laste ned program og ha dem i 24 timer og så slette dem. Skal ikke si noe sikkert men.... Hvis du laster ned adobe og macromedia software må du jo ha serialen ellers blir det trial Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Gatebiler.tk: Ja, det er lov å laste ned musikk og film, men ikke programvare. Les åndsverksloven §12! Lenke til kommentar
falut Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Du kan få tak i Dreamweaver på Macromedia for sånn 30 dagers tryout. Der kan du sette opp internettsida di og sånn, når du kommer til det. Dreamweaver er det beste WYSIWYG som er på markedet for tiden. Endret 29. desember 2003 av _-Joacim-_ Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du kan få tak i Dreamweaver på Macromedia for sånn 30 dagers tryout. Der kan du sette opp internettsida di og sånn, når du kommer til det. Dreamweaver er det beste WYSIWYG som er på markedet for tiden. jepp dreamweaver er et bra programm for nybegynnere det anbefaler jeg Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du kan få tak i Dreamweaver på Macromedia for sånn 30 dagers tryout. Der kan du sette opp internettsida di og sånn, når du kommer til det. Dreamweaver er det beste WYSIWYG som er på markedet for tiden. jepp dreamweaver er et bra programm for nybegynnere det anbefaler jeg Bare husk å følge med på koden slik at du lærer html samtidig. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hmm.. fantes GIMP til windows altså... Var jeg ikke klar over... Kansje jeg skal fjærne piratkopien av PS og Dreamweaver, og satse på å kjøre lovlig... Eller ikke Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hmm.. fantes GIMP til windows altså...Var jeg ikke klar over... Kansje jeg skal fjærne piratkopien av PS og Dreamweaver, og satse på å kjøre lovlig... Eller ikke K_a_a_a_n jo prøve det du... være lovlig ei lita stund om ikke annet? Nå vil jeg tilføye at jeg ikke kan bruke hverken det ene eller andre av disse to omtalte grafiske programmer.... Men dersom jeg skulle lære, tror jeg at jeg kansje ville starte med GIMP, for om jeg da ble helt sjef i å mekke grafikk i et program som var gratis, ja så slapp jeg å tenke på å betale lisens for et annet program - ever? ... ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå