Simen1 Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Det har vært episoder med sykkelhatende bilister som går inn for å utsette de for fare eller plage de med spylevæske, tuting osv, så jeg ser ikke bort i fra at det finnes noen like syke Tesla-hatere. Men jeg håper og tror at det er så få at de ikke utgjør noe målbart på statistikkene. 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Merkelig fanatiske elbileiere er, spesielt de som har Tesla. Hva med å bare nyte at du kjører en avgiftfri bil og ikke gå til angrep for den minste ting? 1 Lenke til kommentar
singapong Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Som Georg Richvoldse nevner i artikkelen, kan en av grunnene være at folk er vant med gammeldags teknologi med dårlig akselerasjon og undervurderer el-motorens effektivitet. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) 8 hours ago, Drunkenvalley said: Eg veit ikkje om dei gjer det (i nokon vesentleg grad) på vegen utover å vise fingeren, men det er ikkje ukjent fenomen at folk går til arbeid med vandalisme mot elbiler. Når jeg byttet inn min første Leaf så var den full av småbulker og riper som var laget av nøkler, bildører og andre små ting man kan slå med. Selv områder over dørene var ripet opp med nøkler el. Det etter kun 5 år med parkering på dagtid i oslo og akershus (stod alltid i privat garasje på kveld/natt). Aldri hatt så mye småskader på en bil noensinne og overbevist om at de var utført av voksne elbilhatere. Endret 5. februar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) 10 hours ago, Dubious said: Feilinformasjon eller? Det er en BMW med sjåfør i 20 årene som har mistet kontroll og kræsjet inn en Leaf Jeg var der, det var ikke du. Gi meg mailen din, så får du bilder. Tesla X og Kia Soul. Blandt andre. Endret 5. februar 2020 av BippeStankelbein 3 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) oophus3do skrev (På 4.2.2020 den 18.04): Men dette er jo fra forsikringsselskaper? Mener du virkelig at de ikke bruker kjørelengde for å komme frem til prising til forsikringer? Du betaler jo per steg i kjørelengde? De bruker kjørelengde for å komme frem til prisingen av forsikringen ja. Men når forsikringsselskapet var såpass useriøse at de ikke tok årsmodeller med i beregningen for skadefrekvens i opplysningene de gav TU i første omgang, har jeg ingen grunn til å tro at de er korrigert for riktig km. Endret 5. februar 2020 av mrxx 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 mrxx skrev (1 minutt siden): De bruker kjørelengde for å komme frem til prisingen av forsikringen ja. Men når forsikringsselskapet var såpass useriøse at de ikke tok årsmodeller med i beregningen for skadefrekvens i opplysningene du gav TU, har jeg ingen grunn til å tro at de er korrigert for riktig km. Eventuelt så er det skribenten som ikke gadd "copy&paste" fra store rapporter? 2 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Statistikk vedrørende elbiler fra et land (Danmark) som ikke har elbiler, blir bare rør! Hvor mange Kia elbiler er forsikret hos Fremtind, et selskap hvis navn jeg aldri før har hørt. Om de har registrert for eksempel fem biler, så er det lite å bygge statistikk på. Ingen øvrige selskaper har noe spesielt å si om Kia! 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Ketill Jacobsen skrev (6 minutter siden): Hvor mange Kia elbiler er forsikret hos Fremtind, et selskap hvis navn jeg aldri før har hørt. Om de har registrert for eksempel fem biler, så er det lite å bygge statistikk på. Du leste kanskje ikke artikkelen? Sitat Fremtind, som oppsto da forsikringsdelene av SpareBank 1 og DNB fusjonerte for et års tid siden, melder om samme utvikling. Tror du at de bare har forsikret 5 biler nå? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Det er rart at elbiler er så trygge men samtidig har mange skader. Er det "mann med hatt syndromet" som har slått til alle rede for elbiler Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 7 minutes ago, Trestein said: Det er rart at elbiler er så trygge men samtidig har mange skader. Er det "mann med hatt syndromet" som har slått til alle rede for elbiler Avhenge jo litt av korleis du måle tryggleik. F.eks om det er personskader så har det fremstått som dei er ganske sjeldne det eg er bekjent. TS beskrive jo mindre, "uskyldige" skader som normalen. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Nå er det lov å short-handle Tesla-aksjen etter short-handelsrestriksjonene opphører (beskyttelsestiltak er over). https://wccftech.com/tesla-short-selling-set-to-commence-tomorrow-at-market-open-after-sec-restriction-expires/ Endret 7. februar 2020 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Et innlegg ment å ikke provosere noen som helst. Forsøker bare å lufte et par tanker jeg har hatt om Tesla-biler sånn utenom den voldsomme akselerasjonen som har blitt nevnt. Det er en lav bil, det er en bred bil som tar litt areal på vei. Det kunne også ha vært interessant å sett en kjønnsrettet statistikk på ulykkessjåfører i disse spes. EL-biltilknyttede ulykker. Jeg tenker at kanskje minst en av disse faktorene kan ligge bak. På det kjønnsmessige kriteriet så skal jeg være helt åpen og lyttende. Men har tanker om at kvinner kanskje ikke er komfortabel i en slik bil? Eller at enkelte menn kan få adrenalin-kick i en muskelbil? En statistikk vil uansett ikke kunne besvare om de to kjønnsrettede spm. har noe for seg eller ikke. Endret 7. februar 2020 av G Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) On 2/5/2020 at 10:35 AM, Simen1 said: Det har vært episoder med sykkelhatende bilister som går inn for å utsette de for fare eller plage de med spylevæske, tuting osv, så jeg ser ikke bort i fra at det finnes noen like syke Tesla-hatere. Men jeg håper og tror at det er så få at de ikke utgjør noe målbart på statistikkene. Lite innspill: Jeg tror kanskje ikke det dreier seg om "sykkelhat". Jeg tror det dreier seg om irrirasjon over brudd på veitrafikkloven, paragraf "ikke være til unødig hinder for andre". Endret 8. februar 2020 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) 1 hour ago, BippeStankelbein said: Lite innspill: Jeg tror kanskje ikke det dreier seg om "sykkelhat". Jeg tror det dreier seg om irrirasjon over brudd på veitrafikkloven, paragraf "ikke være til unødig hinder for andre". "Irritasjon" er greit. Det du sitere som ting som blir utført mot syklister er ikkje "irritasjon". Og sjølv om syklister går tregt er dei sjeldent eit reelt hinder, men dei som kjøre forbi uten å vurdere faren er absolutt unødig hinder for andre... Dvs. har eg opplevd å måtte ta minst ein nødstans fordi nokon skulle på død å liv forbikjøre ein traktor midt i ein sving, uten sikt for hverken meg eller tosken. Berre plutseleg dukka dei opp - i feil kjørefelt! Lignande handlingar gjer folk når dei møte sykkel - uansett kor dårleg anledning det er må dei forbi no. Dei er unødig hinder for andre. Syklister derimot går såpass tregt at ein normalt kan komfortabelt skli forbi. Endret 8. februar 2020 av Drunkenvalley 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Simen1 skrev (På 5. februar 2020 den 10.35): Det har vært episoder med sykkelhatende bilister som går inn for å utsette de for fare eller plage de med spylevæske, tuting osv, så jeg ser ikke bort i fra at det finnes noen like syke Tesla-hatere. Men jeg håper og tror at det er så få at de ikke utgjør noe målbart på statistikkene. Kjører litt motorsykkel. Når jeg står i kø med bilen kjører jeg ofte litt ut til siden for at motorsykkelen bak meg kan slippe frem. Det jeg har lagt merke til er at det som regel er en el bil som plasserer seg helt til venstre i feltet og gjør at stakkaren må stå i kø slik som alle andre. Har ofte lurt på hvorfor? 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) Trestein: misunnelighet/trolskhet og kjenner ikke til loveligheten av filetering. Endret 8. februar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Om det er gassresponsen til elbiler som er årsaken til krasj så har det på andre bilmerker vert vanlig å se på hastigheten på pedalen hvor raskt moment skal økes. Dette kan fint gjøres i software. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. februar 2020 Del Skrevet 8. februar 2020 Ikke noe problem på min Leaf siste 8ish år. For å spare dekkene kjører jeg også i ECO mode som gir mykere gassrespons. 1 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 On 2/3/2020 at 10:50 PM, failern said: Når overskriften sier: "Elbiler krasjer oftere" så er det ikke jeg som stod for grupperingen. Jo, det er du. Overskriften inneholder ingen grupperinger. Det gjør derimot artikkelen. Den differensierer mellom elektriske, hybrider, diesel og bensin. Dessuten dreier overskriften seg om skader, ikke salg. Du snakker om salg, ikke skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå