sverreb Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 2 hours ago, mrxx said: Jeg linket til Teslas skadestatistikk på Teslas sider, og kan ikke se at den er nevnt engang i artikkelen Se teksten i siden du linket til, den viser videre til en bloggpost fra oktober 2018 (linkteksten er: 'lowest probability of injury') 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg har Cruise Control, men jeg bruker den aldri, da jeg synes jeg mister kontrollen over bilen, og den gjør meg mindre våken Har kjørt mellom Oslo og Trondheim flere ganger uten bruk av CC Skulle gjerne hatt statistikk på antall ulykker hvor CC har vært medvirkende årsak, ved f.eks at sjåfør har sovnet Kanskje derfor elbiler har så mange ulykker, da "alle" bruker CC Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 På vinterføre og ved vanskelige kjøreforhold så kan nok biler som uten grunn bråbremser for ingenting skape situasjoner uten at de selv blir involvert. Føreren av bilen bak kan bremse for sent og måtte foreta en unnamanøver eller kjører i grøfta. Har hørt om flere som har opplevd dette. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 42 minutes ago, Dubious said: Jeg har Cruise Control, men jeg bruker den aldri, da jeg synes jeg mister kontrollen over bilen, og den gjør meg mindre våken Har kjørt mellom Oslo og Trondheim flere ganger uten bruk av CC Skulle gjerne hatt statistikk på antall ulykker hvor CC har vært medvirkende årsak, ved f.eks at sjåfør har sovnet Kanskje derfor elbiler har så mange ulykker, da "alle" bruker CC Med adaptiv CC skal det godt gjøres å kollidere med dei foran. Med lane keep assist skal det også vera vanskeleg å kjøra av veien - om enn berre fordi systemet ganske aggressivt varsler når du kjem for nærma linja. Oppleve ikkje at eg er mindre våken, men har heller meir tid på å fokusere på vegen samtidig som eg forholder meg til fartsgrenser. 33 minutes ago, Trestein said: På vinterføre og ved vanskelige kjøreforhold så kan nok biler som uten grunn bråbremser for ingenting skape situasjoner uten at de selv blir involvert. Føreren av bilen bak kan bremse for sent og måtte foreta en unnamanøver eller kjører i grøfta. Har hørt om flere som har opplevd dette. Ved vanskelege kjøreforhold vil typiskt ACC, LKA og liknande skru seg av. Elles kan eg ikkje sei at bilen "bråbremser" - eg merke den senke farten relativt aggressivt om den ikkje klare skilja om bilen på venstre i ein avkjørsel er i mitt felt eller ei, eller om bilen er på vei ut eller inn frå vegen. Men dette er typiskt momentant, og avvises lett med å tappe gass-pedalen i eit augeblikk. Førere i bilen bak har stort sett seg sjølv å takke om dei ligg for nærme, kjedeleg som ulykke eventuelt er. Play stupid games, win stupid prizes. Endret 4. februar 2020 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 BippeStankelbein skrev (21 timer siden): Tja..... Tesla er overrepresentert på ulykkesstatistikk. Enten så er bilen dårligere, eller så er sjåførene dårligere. Eller begge deler. Velg den du selv synes passer best. Either way, i don't care ? Nei, Tesla er IKKE høyt på ulykkesstatistikk. Det vises her til uhellsstatistikk, altså bulking og lignende uten personskade. Det er vesentlig forskjell på uhell og ulykke og definisjonen er klar for de som lager slik statistikk. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 8 minutes ago, Bengt Who said: Nei, Tesla er IKKE høyt på ulykkesstatistikk. Det vises her til uhellsstatistikk, altså bulking og lignende uten personskade. Det er vesentlig forskjell på uhell og ulykke og definisjonen er klar for de som lager slik statistikk. La meg presisere, kun for deg: Tja..... Tesla er overrepresentert på uhellsstatistikk. Enten så er bilen dårligere, eller så er sjåførene dårligere. Eller begge deler. Velg den du selv synes passer best. Either way, i don't care ? Har du noe å bidra med, relatert til saken? 3 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Tom E. Bartholdsen skrev (11 timer siden): Etter å ha lest kommentarene ser jeg at her er de mange som ikke ha kjørt Tesla (eller annen ELbil). Denne (og den danske) artikkelen ser ikke ut til å stemme med tallene man kan finner om elbiler, sikkerhet og skader andre plasser. (andre plasser = forsikringsselskaper, nhtsa ol). Tror nok at her har vært litt "kreativ skrivning" om temaet. Tall fra National Highway Traffic Safety (nhtsa) i USA viser at samenlignet med andre biler er der: - 9 ganger færre ulykker med Tesla når autoplot på - 6 ganger færre ulykker med Tesla når aktiv sikkerhet aktivert - 3 ganger færre ulykker med Tesla når sikkerhet slått av Dette er samenlignet med alle biler og antall kjørte mils i USA. I tillegg kan jeg jo nevne at Tesla er verdens sikreste bil i alle kategorier. Det gir ikke mening å omtale x ganger færre. Det gir negative tall og er bare feil. Dessuten blander du inn ulykker i en artikkel om uhell, derfor er det avvik i tallene. En ulykke er kun en ulykke om det er personskade. Bulking i parkeringshus er et uhell, selv om stoltheten nok er skadet. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 1 minute ago, Bengt Who said: Det gir ikke mening å omtale x ganger færre. Det gir negative tall og er bare feil. Dessuten blander du inn ulykker i en artikkel om uhell, derfor er det avvik i tallene. En ulykke er kun en ulykke om det er personskade. Bulking i parkeringshus er et uhell, selv om stoltheten nok er skadet. Det gir ingen mening å bedrive flisespikkeri heller... 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 BippeStankelbein skrev (1 minutt siden): Har du noe å bidra med, relatert til saken? Det er i aller høyeste grad relevant å korrigere dine grove feil. Du kom jo med påstander som beviselig er fullstendig gale. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 3 minutes ago, Bengt Who said: Det er i aller høyeste grad relevant å korrigere dine grove feil. Du kom jo med påstander som beviselig er fullstendig gale. Den groveste feilen er vel likevel din avsporing, all den tid du fortsetter å poste innlegg uten relevans til saken... Så, tilbake til saken: Enten så er bilen dårligere, eller så er sjåførene dårligere. Eller begge deler. Velg den du selv synes passer best. Either way, i don't care ? Hva tror du? Er det bilen som er en dårligere bil, eller sjåføren som er en dårlige sjåfør? Endret 4. februar 2020 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Drunkenvalley skrev (3 timer siden): Med adaptiv CC skal det godt gjøres å kollidere med dei foran. Med lane keep assist skal det også vera vanskeleg å kjøra av veien - om enn berre fordi systemet ganske aggressivt varsler når du kjem for nærma linja. Det er her mye av problemet ligger Folk stoler for mye på elektronikken og tror den skal gjøre alt Folk blir vant med at adaptiv bremser for de, så når de er på parkeringsplassen så er de for treg til å bremse, for jeg kan ikek se noen annen grunn til at de klarer å bulke biler.. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 E39 på øysand akkurat nå: Stort trafikkuhell med Tesla X, Kia Soul og flere. Nestemann til å krasje: Kia Soul, hvor sjåføren sitter å tekster om det. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 BippeStankelbein skrev (1 time siden): E39 på øysand akkurat nå: Stort trafikkuhell med Tesla X, Kia Soul og flere. Nestemann til å krasje: Kia Soul, hvor sjåføren sitter å tekster om det. Feilinformasjon eller? Det er en BMW med sjåfør i 20 årene som har mistet kontroll og kræsjet inn en Leaf 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) 8 hours ago, Dubious said: Det er her mye av problemet ligger Folk stoler for mye på elektronikken og tror den skal gjøre alt Folk blir vant med at adaptiv bremser for de, så når de er på parkeringsplassen så er de for treg til å bremse, for jeg kan ikek se noen annen grunn til at de klarer å bulke biler.. Vrøvl. Du kan ikkje skru på ACC ved veldig lav hastighet, ei ved rygging. ACC har ingenting med tosker på parkeringer. Endret 5. februar 2020 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Drunkenvalley skrev (25 minutter siden): Vrøvl. Du kan ikkje skru på ACC ved veldig lav hastighet, ei ved rygging. ACC har ingenting med tosker på parkeringer. Jo, de blir vant med at bilen bremser for de og glemmer dermed å bremse selv 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 21 minutes ago, Dubious said: Jo, de blir vant med at bilen bremser for de og glemmer dermed å bremse selv Det er rett og slett søkt. 1 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 24 minutes ago, Dubious said: Jo, de blir vant med at bilen bremser for de og glemmer dermed å bremse selv I såfall tror jeg at sånne lærer fort. 1 Lenke til kommentar
Kaam Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Finnes det "syke" mennesker som hater elbiler og spesielt Teslaer så sterkt at de skader disse med vilje også I fart på veien og ikke bare når bilene er parkert? Jeg har sett en møtende fossil-bil plutselig svingte over midtlinja i ca 80 km og kjørte av sidespeilet på en Tesla uten å stoppe, på en lang rett strekning. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 5 minutes ago, Kaam said: Finnes det "syke" mennesker som hater elbiler og spesielt Teslaer så sterkt at de skader disse med vilje også I fart på veien og ikke bare når bilene er parkert? Jeg har sett en møtende fossil-bil plutselig svingte over midtlinja i ca 80 km og kjørte av sidespeilet på en Tesla uten å stoppe, på en lang rett strekning. Eg veit ikkje om dei gjer det (i nokon vesentleg grad) på vegen utover å vise fingeren, men det er ikkje ukjent fenomen at folk går til arbeid med vandalisme mot elbiler. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. februar 2020 Del Skrevet 5. februar 2020 Drunkenvalley skrev (36 minutter siden): Det er rett og slett søkt. Hvorfor det? Har du noen bedre grunn til at folk ikke finner bremsepedalen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå