Gå til innhold

Hva tilsvarer 2.68GHz?

MX-Z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okey.... til alle P4 snikere såer en ting klart!: I min forje PC hadde jeg en P4 3.0Ghz.

For og si det sånn! : En AMD XP 2.5+ Barton yter mye mer standard enn en standard 3.0GHz P4!!

Pentium 4= :laugh::laugh::laugh::sleep:

Det må være det dummeste jeg har hørt. Bevis mottas med takk.

[OT]

Kjørte nettopp 3DMark 01, fikk 19379 3DMarks med P4 [email protected] og Radeon 9800NP@450/340.

[/OT]

Lenke til kommentar
svar meg/trådstarter på dette_

hvordan virker regnemåten for xp ratingen?

PR-Ratingen til AMD skal (iallefall gjelder dette XP serien, jeg tror nok at A64 serien har en litt annen PR-Rating) vise hva den enkelte prosessor yter i forhold til de gamle T-bird prosessorene! Altså; XP3200+ = Thunderbird 3200MHz (som naturligvis ikke finnes)

Lenke til kommentar

Athlon XP @ 2,54GHz tilsvarer kun en Athlon XP @ 2,54GHz

Men hva DET tilsvarer igjen er bare benchmarks som kan avgjøre. Ta å gjør noen benchmarks og sammenlign med benchmarks fra andre systemer på nettet. Da får du en sammenligning på hva det tilsvarer i andre typer utstyr. (NB: Dette vil variere veldig mellom forskjellige typer benchmarks så du vil få en "tilsvarende" for hver type benchmark du kjører)

Ellers: Lykke til med overklokkinga, den virker bra.

Lenke til kommentar
Hvordan regner man egentlig ut pr ratingen til AMD xp prossesorene?

2167 mhz=xp 3000    Hvorfor???

Fordi det er hva en av de gamle Athlon Thunderbirdene ville ytt. Altså, en XP3000+ yter det samme som en Thunderbird på 3000MHz.

Nå finnes det ingen Tbird på 3GHz og heller ingen som har klart å overklokke en Tbird så mye, så det går ikke an å si at "det tilsvarer" noe som ikke finnes.

Men det går an å si at den yter ca 3 ganger bedre enn en Tbird på 1GHz. (Legg merke til at dette IKKE er det samme som å si at den yter som en Tbird 3GHz.)

Eller man kan si at det tilsvarer en Pentium4 på 3GHz. (Det er dette AMD prøvr å si, selv om det er litt drøyt i forhold til ytelsen på XP-serien. A64-serien er derimot litt underestimert)

Lenke til kommentar
Hei genesis:: Hvorfor i fan tror du jeg spurte da?  

Jeg beklager.

Den går ikke på 2.68Ghz men på 2.54GHz stabilt.

:p

jeg tror du startet tråden for å få svar på om du kan si din prosessor er på høyde med en xpDitt+ eller xpDatt+

dette ettersom du bare spør om hva en 2,68Ghz tilsvarer, og ikke tilsvarer i forhold til hva.... fatter? eks. xp3200+ denne tilsvarer noe helt annet enn en pentium 3,2Ghz med HT....

om formann sin cpu banker ut en pentium prosessor har derfor ingenting med sprøsmålet som jeg tror ble stillt (og som tråden demmet seg videre opp til)

derfor spurte jeg om han/hun kunne svare oss på (jeg er nemlig også ute etter dette) hvordan denne xp-ratingen foregår.

OK? nå har vi fått vite at det skal tilsvare en tunderbird, men hvordan regnes det ut?

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Hvordan regner man egentlig ut pr ratingen til AMD xp prossesorene?

2167 mhz=xp 3000    Hvorfor???

Fordi det er hva en av de gamle Athlon Thunderbirdene ville ytt. Altså, en XP3000+ yter det samme som en Thunderbird på 3000MHz.

Men hvordan regnet the_creator ut pr ratingen på trådstarters cpu 2678 mhz??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...