Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fraværende samboer

Gjest 0bf5b...952

Anbefalte innlegg

Gjest 0bf5b...952

Vet ikke hva jeg skal gjøre..Men samboer er så fraværende. Bare intr i mobilen sin og PC. Helt slutt på at jeg får en klem eller blir holdt rundt. Føler jeg like godt kunne vært singel. Har prøvd å gi nærhet, men får ikke noe respons... Tror ikke han liker meg lenger. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å prøve og endre tilværelsen ..

Anonymous poster hash: 0bf5b...952

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc er dessverre svært fordummende og det stjeler livet til den som er oppslukt. Personen vil ofte aggressivt forsvare "hobbyen" sin og ikke før gjerne flere tiår er gått våkner personen opp venneløs og bitter når en finner ut at "friends" I counterstrike eller world of Warcraft ikke er reelle venner.

Det kan jo være en depresjon som gjør at personen drukner seg i PC? Data er jo som regel en flukt fra virkeligheten og en måte å føle mestring der man ellers ikke gjør det. Hvordan svarer personen på dette? Erkjenner personen at han har et problem?

Det er jo selvfølgelig mulig at forholdet deres er over. Det kan jo være at han ikke er glad i deg lenger, gjerne vil avslutte forholdet, men ikke har baller til å gjennomføre dette og derfor unngår problematikken ved å ignorere den og håpe at den går over av seg selv - men det vet dere ikke før dere snakker sammen. Det forøvrig lov å endre seg. Ikke alle forhold er ment for å vare. (Snarere de færreste). Har dere barn som gjør det hensiktsmessig å kjempe for forholdet?

Vil han akseptere en måned uten f.eks dataspill (dersom dét er avhengigheten)?

Hvis dere ikke har barn mener jeg det beste er å gå hver til sitt, men hvis dere har barn så har dere en grunn til å prøve å få ting til å fungere. Sett dere ned sammen og lag ukeplan er. Sett av dager for deg, for ham og for dere og hold disse avtalene.

Ikke klag og kjeft når du ikke får viljen din. Oppmuntring er den beste måten å få en partner over på din side. Negativitet fostrer bare mer negativitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreslå aktiviteter dere begge kan bli med på. Badeland, bowling, gåturer i skogen, gåtur rundt byen, maling, tegning, språkkurs, matkurs, mer interesse på kjøkkenet sammen. Planlegge ferier, endringer i hjemmet.

Viser han ingen interesse til å bli med på noe, så må du vurdere om du skal bli i forholdet. Du kan spørre'n om hvorfor han ikke er interessert.

Er enig i at internett, pc og mobilbruk kan føre til innesluttethet og ja, ødelegge liv. Likevel, det er hans liv, hans valg. Du er fri til å ta dine valg. Alt du kan gjøre er å foreslå aktiviteter. Det er lov å vise frustrasjon og følelser, men prøv å ha en plan med det. Ikke la det bli en hverdagslig ting å være i dårlig humør. Da er det bedre å gå.

Lenke til kommentar
Gjest 0bf5b...952
Invader Zim skrev (8 timer siden):

Pc er dessverre svært fordummende og det stjeler livet til den som er oppslukt. Personen vil ofte aggressivt forsvare "hobbyen" sin og ikke før gjerne flere tiår er gått våkner personen opp venneløs og bitter når en finner ut at "friends" I counterstrike eller world of Warcraft ikke er reelle venner.

Det kan jo være en depresjon som gjør at personen drukner seg i PC? Data er jo som regel en flukt fra virkeligheten og en måte å føle mestring der man ellers ikke gjør det. Hvordan svarer personen på dette? Erkjenner personen at han har et problem?

Det er jo selvfølgelig mulig at forholdet deres er over. Det kan jo være at han ikke er glad i deg lenger, gjerne vil avslutte forholdet, men ikke har baller til å gjennomføre dette og derfor unngår problematikken ved å ignorere den og håpe at den går over av seg selv - men det vet dere ikke før dere snakker sammen. Det forøvrig lov å endre seg. Ikke alle forhold er ment for å vare. (Snarere de færreste). Har dere barn som gjør det hensiktsmessig å kjempe for forholdet?

Vil han akseptere en måned uten f.eks dataspill (dersom dét er avhengigheten)?

Hvis dere ikke har barn mener jeg det beste er å gå hver til sitt, men hvis dere har barn så har dere en grunn til å prøve å få ting til å fungere. Sett dere ned sammen og lag ukeplan er. Sett av dager for deg, for ham og for dere og hold disse avtalene.

Ikke klag og kjeft når du ikke får viljen din. Oppmuntring er den beste måten å få en partner over på din side. Negativitet fostrer bare mer negativitet.

Tror nok det er litt som du sier, at plutselig våkner han og skjønner at virkelig venner er bedre. Har nok vært en depresjon inni bildet også, men jeg blir sliten av å stå støttende ved siden av. Dette har foregått over flere år.. 

Vi har ikke barn sammen, så det gjør det jo litt "enklere ",men ikke lett likevel. 

Tror ikke han kan la data og tlf være. Han gir nok heller opp oss. 

Jeg klager og kjefter ikke. Har mere blitt en vane at vi bare er stille rundt hverandre, så det hadde sikkert vært bedre om vi krangla litt. 

Takk for svar. Skal prøve å nå inn til han igjen. 

Lenke til kommentar
Gjest 0bf5b...952 skrev (7 minutter siden):

Tror ikke han kan la data og tlf være. Han gir nok heller opp oss. 

Jeg klager og kjefter ikke. Har mere blitt en vane at vi bare er stille rundt hverandre, så det hadde sikkert vært bedre om vi krangla litt. 

Slik det kommer fram så bor dere bare sammen, men er ikke ett par

Lenke til kommentar
Gjest 0bf5b...952
Taurean skrev (10 timer siden):

Foreslå aktiviteter dere begge kan bli med på. Badeland, bowling, gåturer i skogen, gåtur rundt byen, maling, tegning, språkkurs, matkurs, mer interesse på kjøkkenet sammen. Planlegge ferier, endringer i hjemmet.

Viser han ingen interesse til å bli med på noe, så må du vurdere om du skal bli i forholdet. Du kan spørre'n om hvorfor han ikke er interessert.

Er enig i at internett, pc og mobilbruk kan føre til innesluttethet og ja, ødelegge liv. Likevel, det er hans liv, hans valg. Du er fri til å ta dine valg. Alt du kan gjøre er å foreslå aktiviteter. Det er lov å vise frustrasjon og følelser, men prøv å ha en plan med det. Ikke la det bli en hverdagslig ting å være i dårlig humør. Da er det bedre å gå.

Veldig gode råd, men jeg har faktisk prøvd det meste. Men må nok prøve en ny prat, og evnt gå min egen vei. Kan ikke sitte å vente på følelser han kanskje ikke har ?

Takk.. 

Lenke til kommentar
Gjest 0bf5b...952 skrev (28 minutter siden):

Veldig gode råd, men jeg har faktisk prøvd det meste. Men må nok prøve en ny prat, og evnt gå min egen vei. Kan ikke sitte å vente på følelser han kanskje ikke har ?

Takk.. 

Veldig ærverdig av deg å prøve så lenge.. men over veldig lang tid vil du bare ødelegge deg selv i prosessen. Man kaster bort livet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0bf5b...952
RaveX skrev (17 timer siden):

Kanskje litt offtopic, men om du trenger en å prate med, så er det lov å sende meg en pm. Står tildels i samme situasjon selv. 

Tusen takk for det.. Og trist å høre du også har det litt kjipt..

Lenke til kommentar

Kan hende han har ein periode han ønskjer å vere åleine og få litt meir tid med seg selv? Det er normalt. Kan hende han er lei seg for noe (trur du var utro, for å sette det på spissen)? Slik han ser det, så har dere nok kos - dere har ulike behov.
Å prate med han er vel det beste du kan gjøre. Forklare korleis du føler og kva du ønskjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...