KillerKlown Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 1. Slo på PCen, fikk blå skjerm med melding om PAGE_FAULT, den skulle finne forsøke å fikse et eller annet og starte på nytt. Men det kom ikke forbi 0 %. Holdt inne knappen og tvang re-start. 2. Ny blåskjerm. Feil med NTFS.sys. Kom ikke forbi 0%. Tvang re-start. 3. Kom inn i Windows. Alt under Mine dokumenter var borte. Hver gang jeg starter får jeg en blå dialogboks med beskjed om at jeg ikke får logget på kontoen, og må logge av. Klikker jeg logg av starter maskinen på nytt, og samme melding kommer. 4. Lastet ned Recuva, og fant filene under shadow copies. Fikk dem over på en ekstern harddisk, men ingen av filene kan åpnes (Excel, Word, PDF, bilder, etc). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Må si det høres snedig ut med "killerklown" som har mistet sine kjære filer Du bør si noe om hvordan disken/partisjonene er satt opp, før det gir noen mening å komme med videre råd. Dvs, bortsett fra det viktigste: at du finner frem backupen av filene og at du ikke fortsette å bruke den aktuelle disken om du tenker å gjenopprette filer. Lenke til kommentar
KillerKlown Skrevet 2. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2020 geir__hk skrev (34 minutter siden): hvordan disken/partisjonene er satt opp Vet at jeg burde ha tatt backup, men... skal gjøre det fra nå. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Kanskje det lærer deg å ikke ha bilder,dokumenter,musikk ligge i default folders på C:\. Alltid lagr filene på en annen partisjon/hdd enn Windows ligger på. Lagr filer som du vil ha på flere steder, USB pen og NAS og en annen partisjon/hdd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå