Pop Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Har et kjøkken fra HTH der døra til krydderhylla (skyvehylle) er blitt skeiv. Man kan se på ene bildet at nå tar dørkanten borti skuffen ved siden av. På det andre bildet ser man skinnesystemet den er festet med. Hele hylla trekkes altså inn og ut langs denne skinna. Jeg har gått over alle skruer og sjekket at ingenting er løst. Det virker mest bare som om metallet i skinna har bøyd seg noe, men jeg har ingen anelse om hvordan man kan rette opp dette. Noen ideer fra fagfolk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Kan du ikke justere døra til høyre på bildet? Den med den skeive håndtaket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Kjenner ikke til HTH sine løsninger, men de kjøkken jeg har montert har individuell justering av skuffefrontene, både opp/ned og h/v. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 1 hour ago, Slettet-fsaSP0zV said: Kjenner ikke til HTH sine løsninger, men de kjøkken jeg har montert har individuell justering av skuffefrontene, både opp/ned og h/v. Ikke sikker på hva du mener, men baksiden av fronten er slik som dette: Jeg klarer fint å ta av fronten, men får ikke festet den litt rettere da det innebærer å skru nesten i samme hull igjen. Det er vel bare en 3-4 mm å flytte på fronten. Ingen anelse om hvordan det skal gå til. Synes det ser mest ut til at det er den skinna som hele hyllen trekkes ut på, som er blitt litt skeiv. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 1 hour ago, Gadden said: Kan du ikke justere døra til høyre på bildet? Den med den skeive håndtaket. Vet ikke hvilken du egentlig mener. Ingen av håndtakene er skeive, det er kun mobilbildet som blir slik. Om du tenker på høyre dør i bilde 2 er det et annet skap. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) Pop skrev (43 minutter siden): Vet ikke hvilken du egentlig mener. Ingen av håndtakene er skeive, det er kun mobilbildet som blir slik. Om du tenker på høyre dør i bilde 2 er det et annet skap. Ja tenkte på skapdøra til høyere. Ofte veldig enkelt å flytte skapdører sideveis. Så kan du få den klaringen du ønsker mellom skuff og skapdøra. Hvordan er klaringen på andre siden av skuffen? Har det blitt en større glippe der? Endret 1. februar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 30 minutes ago, Gadden said: Ja tenkte på skapdøra til høyere. Ofte veldig enkelt å flytte skapdører sideveis. Så kan du få den klaringen du ønsker mellom skuff og skapdøra. Hvordan er klaringen på andre siden av skuffen? Har det blitt en større glippe der? Minimalt, ikke merkbart. Det var nok bare trangt på problemsiden i utgangspunktet, og etter ti år har kanskje metallet seget et par mm og det er nok til at de to frontene nå kommer borti hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Pop skrev (4 minutter siden): Minimalt, ikke merkbart. Det var nok bare trangt på problemsiden i utgangspunktet, og etter ti år har kanskje metallet seget et par mm og det er nok til at de to frontene nå kommer borti hverandre. Ok. Jeg tenkte bare at det kanskje var skapdøra som hadde flyttet seg litt. Den er ihvertfall lettere å justere enn skuffen ser det ut til. Forutsatt at det er klaring på høyre side av skapdøra da? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 På høyre side er det allverdens plass (bilde 2). Fronten er akkurat innenfor de hvite rammene, så det er ca 3-4 cm til neste front. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) Pop skrev (12 minutter siden): På høyre side er det allverdens plass (bilde 2). Fronten er akkurat innenfor de hvite rammene, så det er ca 3-4 cm til neste front. Høyere side av skapdøra kan vi ikke se på noen av bildene? Eller har vi forskjellige oppfatninger av hva som er dør og hva som et høyere side? Jeg blir mer og mer forvirret. Den døra vi ser til høyere for skuffen, er det en todelt hjørnedør? Har den noe justeringsmuligheter som kan flytte den bort fra skuffen du har krydder i? Er du helt overbevist om at det er krydderskuffen som har flyttet seg? Har glippen på venstre side av krydderskuffen blitt større? Jeg anser det som mer sannsynlig at det er skapdøra som har flyttet seg mot krydderskuffen enn motsatt. Endret 1. februar 2020 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå