czr Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Jeg har en helt ny leasingbil som ble hentet ut i slutten av november. Nå måtte den hentes av viking, og bergingssjåføren mente at jeg ikke ser den bilen igjen en god stund. Jeg vet dessverre ikke årsak, men turbo overopphetes og blir rødglødende etter et par km kjøring. Det lukter svidd som fy. Fikk ikke tid til å diskutere med verksted pga barnehagehenting. Uansett. Gitt at det strekker ut i tid før jeg får bilen tilbake, eller tilsvarende levert, kan dette gi rom for å kreve at leasingavtalen heves og innskudd helt eller delvis betales tilbake? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) Sannsynligvis har bilen mobilitetsgaranti som skal gi deg leiebil i reparasjonsperioden. Målte du oljenivå på motoren i forbindelse med dette? Evt. hvilken motor dreier det seg om? Endret 31. januar 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
czr Skrevet 31. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2020 Oljenivået var helt fint. Motor er en TS140/2.0 190hk.Bilen er en skoda kodiaq Fikk en leiebil fra avis, men det var en vesentlig mindre suzuki ateca og ønsker ikke å kjøre rundt i den flere måneder. For all del en grei bil, men det skorter på plass og kraft. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) Det er kun leasingkontrakten som regulerer rettigheter og plikter du har i situasjonen som har oppstått. Mulig også betingelsene for mobilitetsgaranti kan være interessant å sjekke. Endret 31. januar 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. februar 2020 Del Skrevet 4. februar 2020 Det er kanskje litt tidlig å spørre, men har du funnet ut noe mer? F.eks. hvor lang tid du må være uten Kodiaq'en, funnet ut om det står noe interessant i leasingkontrakten, om du skal få en Kodiaq lånebil e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå