ReFre Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg lurer på hvordan jeg enkelt kan sette opp nettverk mellom to maskiner. Begge maskiner kjører Win98 SE, og har hvert sitt Ethernet nettverkskort. Har også en krysset kabel. Er det bare til å koble til ledningen? Takker for alle svar! ReFre Lenke til kommentar
BBC Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Ja Har du prøvd før du spurte? Dessuten må du ha samme workgroup og åpne deling av filer/mapper. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 ja, prøv husk må ha ip-adresse i samme subnet-mask altså forskjellige ip-adresser i samme segment helst i samme workgroup enkelte spill krever ipx/spx-protocol tcp/ip er en selvfølge Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Det trodde jeg også i min tid.. Først så må du gå inn i kontrollpanelet også trykke du på nettverksikonet. Så trykker du på legg til og så må du legge til protokollene netbeui, tcp/ip og IPX/SPX. Når du har gjort det så kan du gå inn i egenskapene på tcp/ip og legge til ip-adresse og nettverksmaske, vanlig ip adresse er 192.168.0.1, det siste tallet må være forskjellig fra den andre maskinen din. så da bytter du ett tallet med 2 f.eks. Nettverksmasken er lik på begge maskinene. Den er:255.255.255.0. Og når du har gjort alt dette så trenger du sikkert win98 cden, maskinen restarter. Du må også gi maskinene dine navn. Husk å sette hardiskene dine på deling. Hvis du har gjort det riktig skal det komme en liten hånd under disken(e) i utforsker/min datamaskin. Du må gå inn på hver av diskene for å sette dem på delling. Håper jeg fikk med meg alt..nei...Gå inn i andre maskiner for finne den andre maskinen. Hvis ikke må du søke etter den. Er du smart drar du ikonet for den andre maskinen ut på skrivebordet, så slipper du å søke etter det hver gang.:wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå