Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og DCC send


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg nextgentel, men som jeg har forstått det må du bruke telnet til å koble deg til ruteren.

 

Du har sikkert en manual der det står de ulike kommandoene.

 

Da kan du sikkert klare å åpne disse med manualen i hånda. Eller så er det sikkert noen hjelpefiler på nextgentel sine hjemmesider.

 

[ Denne Melding var redigert av: dagm på 2002-03-06 00:56 ]

Lenke til kommentar

Vel en trenger ikke åpne så mangen porter , det kommer vel helt ann på brukeren , jeg tviler på at en har gående så mangen dcc sends som det snakkes om da hver dcc bruker 1 port.

 

Hos meg har det fungert greit med 10 porter

 

 

I mIRC kan du gå inn i Options -> DCC -> Options, og spesifisere «DCC Ports» til 1030-1040. Legg så til dette i routeren.

 

set nat entry add 10.0.0.2 1030-1040 0.0.0.0 1030-1040

 

 

set nat entry add 10.0.0.2 113 0.0.0.0 113 tcp

 

Så får du samtidig med ident server......

Lenke til kommentar

Jeg har nextgentel. Jeg kan sende filer gjennom mirc men eg måtte stille noe inn først. Når du er på mirc gå på dcc så options. Etter det trykker du på + der det står dcc på venstre siden. Trykk på folders der og sett på ignore all except på dcc ignore.

Lenke til kommentar

en del programmer der man kan sende/motta filer, krever at visse porter er åpne.. alt du behøver er å åpne disse portene. Verre er det ikke. har hørt at det er litt tungvindt med NGT, men det skal ikke væer vanskelig..

 

Og til alle dere som Spiller Starcraft.... for å slippe å lagge så må dere åpne disse portene: 6112-6119

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...