Gå til innhold

World Idol

Anbefalte innlegg

Sitat fra dagbladet :

"TV 2s programledere lot iherdig som om programmet gikk live og som de var fryktelig spente, mens det hele var opptak. Men Kurts glede etter seieren var utvilsomt ekte."

...spiller jo ingen rolle egentlig. Go Kurt!

Nei, verden vil jo bedras....

At programlederne greide å lure seerne til å tro at det var live, forteller alt om hva dette dreier seg om. Idol er en ferdiglaget pakke der alt foregår dønn likt i alle land som kjøper konseptet. Er det ikke mistenkelig at så mange av dommerne var megadrittsekker som gjorde sitt ytterste for å drite ut "deltakerne" de ikke likte? Er det sannsynlig at så elendige artister melder seg på noe slikt? At de gjorde det for moro skyld er utelukket, siden de var nervøse under framføringen og nedbrutte etterpå. En person som synger så grenseløst dårlig som noen av disse "deltakerne" gjorde, er selvfølgelig klar over sine manglende evner, og melder seg ikke på noe slikt. De var selvsagt betalt for å gjøre dette. Dette er drittsekk-TV i ordets rette forstand, der deltakere og programledere blir håndplukket. Jeg sier ikke at alt var iscenesatt, men en stor del av det. Jeg tviler på at alle de seriøse deltakerne var kjøpt og betalt, så noe ekte er det i dette, men alt i alt er dette et konsept som gir meg en ekkel følelse.

Om jeg skal si noe bra om gårsdagens show må det være at Kurt vant, siden han både kan synge, har god musikksmak og virker som en grei fyr. Jeg storkoste meg når jeg så ansiktet renne av Kelly Clarkson, som så ut som en sur prom queen som nettopp har fått ødelagt ballkjolen sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
og, wh1t3inc., redigeringsknapp, bruk den...

Det trengs bemerkninger på andre plasser i forumet om bruk av redigeringsknappen før du begynner å klage i Off Topic. No offense.

Lenke til kommentar

Kurts seier i dag var noe av en lettelse for min del, for det har gitt meg tro på at originalene fortsatt blir satt pris på og gitt muligheten til å leve på det de ånder og lever for, og deres verk gjort tilgjengelig for oss lyttere. Jeg husker godt en diskusjon vi hadde om dette emne for en god stund tilbake, der vi snakket om dagens musikk kontra 60, 70 tallet. For det er et faktum at alt for mange plateselskaper kun tenker i tall og fortjeneste, der de som er tvilstilfeller sjelden får sjanse til å utvikle seg (noe som nesten slo til også i Norges idol, der Kurt bare så vidt fikk bli med videre). Sære og snodige musikere blir ikke gitt samme tiltro i dag som de ble gitt for noen tiår siden. Og godt var det at originalene ble gitt en sjanse, for hva hadde vel musikkverdenen i dag vært uten f. eks Syd Barret?

Lenke til kommentar

Mine tanker om World Idol:

1) Hysterisk morsomt at hobbiten fra Norge vinner

2) Ennå morsommere å se trynet på Kelly Clarkson etter hver poeng givning

3) Ekstremt irriterende og tragisk å se at muslimer fremdeles ikke klarer å skille religionen sin ifra andre aspekter av dagliglivet, og at de rotter seg sammen, og straffet landene som støttet Irak-krigen, mens de belønner de som var motstandere og således forsøker å sabotere og ødelegge en hyggelig musikk-konkuranse.

Lenke til kommentar
Kelly klarkson er pen og søt. Hun er ikke arrogant heller. Har ikke sagt nokke negativt. Seff blir hun skuffet for ikke ha vunnet og vært så nærmt.

Akkurat, da bør man heller klage over Will Young, som når han får mer enn 7 poeng hos et land ser man han bare bryt ut i en "about bloody time" måte... :) Han virke først av overflatisk og "jeg er større enn dere alle"-aktig :yes:

Lenke til kommentar
Akkurat, da bør man heller klage over Will Young, som når han får mer enn 7 poeng hos et land ser man han bare bryt ut i en "about bloody time" måte... :) Han virke først av overflatisk og "jeg er større enn dere alle"-aktig :yes:

:yes:

Han var en skam for oss briter..

Lenke til kommentar
...3) Ekstremt irriterende og tragisk å se at muslimer fremdeles ikke klarer å skille religionen sin ifra andre aspekter av dagliglivet, og at de rotter seg sammen, og straffet landene som støttet Irak-krigen, mens de belønner de som var motstandere og således forsøker å sabotere og ødelegge en hyggelig musikk-konkuranse.

Akkurat sånne påstander blir for dumt (sett flere av dem). Bare fordi at Saudi arabia kom med annerledes poengdeling en de andre landene, behøver det ikke å ligge politiske grunner bak. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er faktisk Saudi Arabia en av de landene i midtøsten som har et godt samarbeid med USA.

Kan godt hende at det er sant det du påstår, men dog tror jeg det bare er fordommer.

Fortsatt, godt nyttår ;)

ps. jeg er ikke en araber selv, nei...

Lenke til kommentar
Kelly klarkson er pen og søt. Hun er ikke arrogant heller. Har ikke sagt nokke negativt. Seff blir hun skuffet for ikke ha vunnet og vært så nærmt.

Kelly så furten ut da, men hun behersket seg nå ganske godt(smilte faktisk en gang når norge gav henne 10) :love: ... Men i motsetning til Will(personlig syns jeg ikke at han var noe god i det hele tatt :thumbdown: meget dårlig framføring av light my fire) som ikke prøvde å skjule at han høylytt klagde og sutra... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Will: Burde havnet på sisteplass, alternativt blitt disket og inndratt alle platekontrakter for all fremtid etter radbrekkingen av klassikeren light my fire (men ærligtalt, finnes ikke enklere låt å synge, han burde valgt noe annet om han faktisk kan å synge).

Kelly: Har en god stemme, men jodler (faserer er det vel det heter) for mye. Det finnes grenser. Hadde hu roet seg litt ned, og ikke jodlet så jævlig mye så hadde hun hatt en sjanse.

Han belgiern: Konge at han kom på 3. plass. Utrolig bra fremføring av Lithium, han britiske kuk dommern har ikke peiling, det var jo en bra fremføring ffs.

Tyskern: Jævlig artig, han burde vunnet.

Kurt: Synger bra. Helt objektivt så var det den beste som vant.

Lenke til kommentar

Kelly var jo bare skuffet stakkar, og viste jo egentlig ekte følelser, ikke et påtatt glis. Men Will fyrn fra England, han var jo sur. Vital forskjell. Kelly er vist en veldig jordnær og grei jente - og så hadde hun vist Kurt til favoritt tror jeg! :w00t:

Er spent og se hva som skjer fremover nå med Kurt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...