Gå til innhold

Warcraft 3


Anbefalte innlegg

Ehm....ikke for å skryte, men jeg har klart elleve medium-computere... :w00t:

 

Det gjelder å opparbeide seg en fast strategi. Du må bygge i den rette rekkefølgen, og skaffe deg experience så fort som mulig. I starten bør du spesialisere deg innen en rase. Lær deg hotkeys, hvilke spells de forskjellige heroene har, hva man bør bygge når og hva som bør oppgraderes når. Og husk: Heroen din betyr ALT!

Har du slått 11' computere som har vært på lag eller som ikke er på lag?

heheh, ja, for er de ikke på lag, er det jo lett... de dreper jo hverandre også... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er startstrategien min. Starter jeg slik, får jeg alltid en god start, og vinner mest sannsynlig over computeren.

 

Jeg spiller som oftest Night Elf. Da starter jeg med å bygge Altar og en moonwell. Da har jeg tre wisper i gullgruva. Deretter lager jeg to wisper til og setter dem til å hogge tre. Så snart jeg har råd, bygger en av dem Ancient of War. Så snart sistnevnte og Altaren er ferdig setter jeg i gang med å bygge en hero og et par krigere. Disse setter med en gang ut på ferd og kverker NPCer. Samtidig bygger jeg en moonwell til og det huset der man oppgraderer folka. Neste trekk er å bygge et par Moonweller til og å oppgradere hovedhuset. Det aller viktigste er å alltid ha en god slump wisper, slik at du ikke må vente en evighet på at ressursene skal komme inn. Husk også å skaffe deg en eller fler ekstra gullgruver.

 

Veit dette innlegget ble litt merkelig formulert, men jeg har dårlig tid... :)

du bør ikke bygge en moon well med det samme, siden om du venter til den første wispen kommer ut av hovedbygningen, og bygger en moon well da, blir den ferdig nøyaktig samtidig som altarn...

 

vil også anbefale deg å vente til du har 160 wood, og lage en huntress hall og en ancient of war, sånn at du kan begynne med å lage huntresses, for så å kanskje adde litt archere senere... mens du venter på at huntressene kommer, kan du harasse fienden, helst med en warden, slik er en effektiv måte å hindre økonomien og xp-n til fienden, slik at du holder kontroll resten av kampen...

 

www.warcraftreplays.com , og husk (til alle), det er 1 mot 1 som er skilled, 2vs2 og høyere inneholder for mange nybegynnere...

Lenke til kommentar
Litt forskjellig det. Når de ikke er på lag er det jo kjempelett, for da banker de jo hverandre mens du får tid til å levle heroen din etc. Jeg spiller for det meste 3v3v3v2...

 

da har du jo ikke slått 11 computers, hadde det vert alle mot deg hadde du slått 11 computers, men jeg har vanskelig for å tro at det i det hele tatt er mulig

Lenke til kommentar

No har det seg slik at eg pleier og spille på battle.net :S Spiller dagleg lan mot lillebroren min og har alltid knust han. Etter han blei Night Elf og bjynte og bygge stappet med Hippogripher med archera oppå knuser han meg konstant. Til og med min Wyverns knuste han på nokon få sekunder uten problemer. Ka er beste taktikken for og slå han da ?

Lenke til kommentar
lazio Skrevet 02/01/2004 : 23:42

  No har det seg slik at eg pleier og spille på battle.net :S Spiller dagleg lan mot lillebroren min og har alltid knust han. Etter han blei Night Elf og bjynte og bygge stappet med Hippogripher med archera oppå knuser han meg konstant. Til og med min Wyverns knuste han på nokon få sekunder uten problemer. Ka er beste taktikken for og slå han da ? 

 

Erdet bare meg lazio, eller har du postet det samme spørsmålet i to ganger?

Lenke til kommentar

ok.. som temmelig erfaren war3 spelar har eg nokre tips til ny bjyndarar;

 

for det første BØR du sjekke ut strat guiden på www.blizzard.com/war3x og sjekke ut kva unitane/heltane gjer; spells og skills.

 

du bør sjekke ARMOR/ATTACK types skjemaet og sjekke kva attack som er best mot kva armor og omvendt. Dette er basics for countring(det som er best mot det han bygger) av motstanderens uniter. På den måten blir spelet ein del lettare!

 

Der er og ein del tips om korleis kvar unit er best brukeleg på forskjellige områder/måter. Og der finnst generelle tips.

 

Du kan og sjekke på sider som www.replayers.com , www.replays.net , www.warcraftstrategy.com, www.wc3addicts.com for replays av "verdens toppen" i warcraft 3 tft. Av dei kan du lære kva bygge rekkjefølge dei bygg bygningane på og kva unitar dei bygger for å countre motstanderens uniter.

 

På www.warcraftreplays.com kan du og høyre på shoutcast medan du ser på replayen. Dei har alltid gode tips. Og dei er veldig lærerike pga dei forklarar KVIFOR dei gjer ditt å datt.

 

Det eg gjor vertfall då eg skaffa meg Raign of Chaos var å spele igjennom campaignen for å få grunnleggende skills og etterpå gå laus på battle.net.

 

battle.net

I battle.net kan du velge mellom Solo(1v1) , Random team( 2v2 , 3v3 ,4v4) og FFA(free for all)

 

Solo.

Eg gjekk for solo og hadde vell 50% win rate, pga vi var alle nermast like gode då Raign of chaos kom ut. Eg lærde ein god del av kva dei andre gjorde med å spele solo. Då eg innsåg eit tap, spurte eg motstanderen min kva eg gjor feil og kva burde eg heller gjort? Eg fekk eit svar og på den måten var eg beire rusta for neste kamp!

 

RT.[ I random team kjem du på lag med ein tilfeldig person.]

Random team er på en måte kanskje meir egna for nybjyndarar sidan du er på lag med 1 eller fleire. På den måten kan medspelaren gi deg tips om kva du bør gjere osv. Og RT er kanskje ikkje like intensivt på low lvls.

 

FFA.

sei seg sjølv, alle mot alle ;)

Den er litt vanskelig og nermast alle går air units. Spiller du orc er kanskje FFA særs vanskelig pga orcs dårlige Anti air.

 

AT. Arranged Team.

Arranged team er team game der du kan spele på lag med ein kamerat eller en du har møtt i b.net. 2v2, 3v3 , 4v4.

 

replays.

gå inn på warcraft. trykk på singel player -> replays. Når du downloader replays legg dei i replay mappa i warcraft 3 folderen.

 

--

 

Micro.

Micro er kanskje for dei litt meir erfarne men, er kanskje lurt å nemne;

Når du kampar mot "creeps" eller mot motstanderen er det lurt å trekke tilbake ein skada unit slik at motstanderen/creepsa går laus på ein unit som har mykje meir helse, etter du har flytta den skada uniten bak kan du enten trekke han inn igjen eller be han gå tilbake til basen din. Om han har mindre Hit points enn 100 bør du flytte han tilbake.. om ikkje trekk han inn att. Om motstanderen har peiling bør du vere forsiktig med kva uniter han fokuserer slag krafta på.

 

ord og utrykk som er brukt på b.net som kan vere greit å vite,

 

GL - good luck

HL - Have fun

GG - Good game(dette bruker folk å sei då dei veit dei har vunne eller tapt.)

og desverre finnst det og standard stfu, rofl etc.

 

siste tips er å sjekke ut www.warcraftreplays.com , www.warcraftstrategy.com , www.replayers.com, www.wc3addicts.com og om du vil kan du besøke norges største warcraft3 fan side, www.war3.no (eg veit ikkje om andre norske)

 

Håper min lille guid kom til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...