Gå til innhold

Warcraft 3


Anbefalte innlegg

Har prøvd meg på Warcraft, spilt gjennom nesten hele campaignen uten særlige problemer, men.. Når jeg prøver meg på den hersens custom gamen går det imidlertidig rett i dass. Har prøvd uttalige ganger men det ender alltid opp med at jeg blir rundhjult før jeg i det hele tatt kommer skikkelig igang.

 

Så hvis du spiller Warcraft 3 og er en av de heldige som greier å komme gjennom en custom game eller to, så kom gjerne med et snedig tips!

Endret av Dragev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd meg på Warcraft, spilt gjennom nesten hele campaignen uten særlige problemer, men.. Når jeg prøver meg på den hersens custom gamen går det imidlertidig rett i dass. Har prøvd uttalige ganger men det ender alltid opp med at jeg blir rundhjult før jeg i det hele tatt kommer skikkelig igang.

 

Så hvis du spiller Warcraft 3 og er en av de heldige som greier å komme gjennom en custom game eller to, så kom gjerne med et snedig tips!

Sant det. Computeren kommer med forferdelig store styrker, før du har bygget et forbanna hus. Men jeg klarer det som regel på Undead, da jeg kan bygge hus med forsvarmekanisme, som holder borte de første angrepene. ;)

Lenke til kommentar

Ehm....ikke for å skryte, men jeg har klart elleve medium-computere... :w00t:

 

Det gjelder å opparbeide seg en fast strategi. Du må bygge i den rette rekkefølgen, og skaffe deg experience så fort som mulig. I starten bør du spesialisere deg innen en rase. Lær deg hotkeys, hvilke spells de forskjellige heroene har, hva man bør bygge når og hva som bør oppgraderes når. Og husk: Heroen din betyr ALT!

Lenke til kommentar
Ehm....ikke for å skryte, men jeg har klart elleve medium-computere... :w00t:

 

Det gjelder å opparbeide seg en fast strategi. Du må bygge i den rette rekkefølgen, og skaffe deg experience så fort som mulig. I starten bør du spesialisere deg innen en rase. Lær deg hotkeys, hvilke spells de forskjellige heroene har, hva man bør bygge når og hva som bør oppgraderes når. Og husk: Heroen din betyr ALT!

:scared: 11! Klarer bare 1 om gangen jeg!

Lenke til kommentar

Nå er det slik at i de fleste spill så jukser AI (Artificial Intelligense) aka Computeren. De får penger inn konstant og bygger raskere. Veit ikkje om det er slik i WC3, men i alle strategi spel eg har prøvd så opererer alle enhetene sjølvstendig, som om det var eit spill der 100 personer spelte som 1 lag slik at de styrte kvar sin. AI bygger og kjøper og kan drive alle delene av laget\basen konstant uten å måtte ha ein skjerm som fokuserer på eit begrenset område.

 

Anbefaler deg å spille på BattleNet, der er det bare skills som er ute og går, og du lærer taktikker som AI ikkje bruker fordi de jukser. Det er ikkje det samme å spille mot AI som mot mennesker, og det vil det aldri bli.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Nå er det slik at i de fleste spill så jukser AI (Artificial Intelligense) aka Computeren. De får penger inn konstant og bygger raskere. Veit ikkje om det er slik i WC3, men i alle strategi spel eg har prøvd så opererer alle enhetene sjølvstendig, som om det var eit spill der 100 personer spelte som 1 lag slik at de styrte kvar sin. AI bygger og kjøper og kan drive alle delene av laget\basen konstant uten å måtte ha ein skjerm som fokuserer på eit begrenset område.

jepp

det syns jeg kommer tydelig frem i WCIII

men AI er jo ikke uovervinnelig heller da

Lenke til kommentar

Computeren jukser ikke på War3.Kjenner ikke til insane.Jeg holdt på i laaange tider for å kunne banke computeren.Online er gøy,spessielt 4 mot 4.Spiller ikke noe rolle om du suger,for det gjør motparten også.Teama blir matcha mot hverandre.

Jeg har level 11 (saksa).Det har tatt meg mange kamper å nå ditt.Lykke til!

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Dette er startstrategien min. Starter jeg slik, får jeg alltid en god start, og vinner mest sannsynlig over computeren.

 

Jeg spiller som oftest Night Elf. Da starter jeg med å bygge Altar og en moonwell. Da har jeg tre wisper i gullgruva. Deretter lager jeg to wisper til og setter dem til å hogge tre. Så snart jeg har råd, bygger en av dem Ancient of War. Så snart sistnevnte og Altaren er ferdig setter jeg i gang med å bygge en hero og et par krigere. Disse setter med en gang ut på ferd og kverker NPCer. Samtidig bygger jeg en moonwell til og det huset der man oppgraderer folka. Neste trekk er å bygge et par Moonweller til og å oppgradere hovedhuset. Det aller viktigste er å alltid ha en god slump wisper, slik at du ikke må vente en evighet på at ressursene skal komme inn. Husk også å skaffe deg en eller fler ekstra gullgruver.

 

Veit dette innlegget ble litt merkelig formulert, men jeg har dårlig tid... :)

Lenke til kommentar

Start og lag enheter og hero med en gang du starter, så sender du dem rundt og levler Heroen din (Hero er viktig.)

 

Pump opp en passe stor hær og send dem til å utforsk hele kartet, ser du fienden angriper du, hvis du finner basen til fienden (hvis du spiller 1on1) kan du sette unit waypoint rett utenfor basen til fienden.. Så stormer du fienden med alt du eier og har..

 

Husk også å skaffe rikelig med gullminer osv i starten, og pass på dem godt..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å bli en god War3 spille og ha det kjempegøy så anbefaler jeg teamgame.Alene er alonesome.Studer replayen og spill random race.Senere 1vs1.

De to gametypene må spilles forskjellig.I teamgame må du velge units ut i fra hva de andre velger og strategi.Spiller du mot lave levler må du lage mere units og mindre tecking.

Lenke til kommentar
Ehm....ikke for å skryte, men jeg har klart elleve medium-computere... :w00t:

 

Det gjelder å opparbeide seg en fast strategi. Du må bygge i den rette rekkefølgen, og skaffe deg experience så fort som mulig. I starten bør du spesialisere deg innen en rase. Lær deg hotkeys, hvilke spells de forskjellige heroene har, hva man bør bygge når og hva som bør oppgraderes når. Og husk: Heroen din betyr ALT!

Har du slått 11' computere som har vært på lag eller som ikke er på lag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...