creation Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Skal snart sette sammen en ny PC. OS blir win2k pro. Er det så at man må velge filsystem? Hvilket bør jeg velge..? Noen annent jeg må avgjøre udner installasjonen..? Lenke til kommentar
creation Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 btw trenger jeg plugge i HDD-LED plugen på hovedkortet.....finner ikke ut hvor den skal... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Velg NTFS som filsystem. Nei, du trenger ikke nødvendigvis plugge inn HDD LED. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Er enig med Rayline TWB - bruk NTFS. Den eneste grunnen til å bruke FAT16/FAT32 er dersom du dualbooter med Win9x, Linux e.l. og vil ha tilgang til partisjonen i disse OSene. Angående HDD-LED: Det kan være en fordel å ha den plugget inn dersom disken er svært stille (slik som min Seagate Barracuda IV) og man vil finne ut om disken arbeider eller ikke. Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Velg NTFS som filsystem. Nei, du trenger ikke nødvendigvis plugge inn HDD LED. Riktig Shorty Lenke til kommentar
creation Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Hmm....har selv en seagate Disk, men droppa HDD-LED da jeg ikke fant ut hvor den skulle. EN ting til: Da windows setup satt i gang spurte den hva slags partisjon jeg vile lage (C:) trykka bare ENTEr så den partisjonerer hele disken. Disken er 160Gb men windows sier den er 131062mb hmmm... VIl jeg få ful ytelse av disken i selve windows?? KAn jeg dele opp i fler partisjone etter windows instalasjonen (med partition magic) ?? Er det foresten normalt at denbruker ca 1,5 min per % da den partisjonerer disken?? Ser ut til at dette blir en lang natt . Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Hmm....har selv en seagate Disk, men droppa HDD-LED da jeg ikke fant ut hvor den skulle. RTFM Read The f.u.c.k.i.n.g Manual Endret 29. desember 2003 av Lautsprecher Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Disken er 160Gb men windows sier den er 131062mb hmmm... Det er fordi W2k ikke støtter 48 bits LBA før med Service Pack 4 (eller var det 3?). Dermed er max størrelse 137 GB. Installer siste service pack, så kan du repartisjonere. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hmm....har selv en seagate Disk, men droppa HDD-LED da jeg ikke fant ut hvor den skulle. RTFM Read The f.u.c.k.i.n.g Manual Tror det er på tide at du går å sover, jeg... Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Disken er 160Gb men windows sier den er 131062mb hmmm... Det er fordi W2k ikke støtter 48 bits LBA før med Service Pack 4 (eller var det 3?). Dermed er max størrelse 137 GB. Installer siste service pack, så kan du repartisjonere. kom med støtte i sp3 Lenke til kommentar
creation Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hmm....har selv en seagate Disk, men droppa HDD-LED da jeg ikke fant ut hvor den skulle. RTFM Read The f.u.c.k.i.n.g Manual Leste manualen, hvordan tror du jeg fikk på de andre kablene?? Problemet var HDD_LED inputen ikke var tegnet inn i manualen, og ingen av de integnede hadde samme funksjon som HDD-LED ifølge beskrivelsene i manualen.. HVis jeg må repartisjonere, hva vil det si?? Må jeg partisjonere HEL disken igjen...? Hvordan partisjonerer jeg fra windows?? Bør jeg kjøre denne partisjoneringen før jeg instalerer noe annet?? KAn jeg dele den enorme C disken i flere disker senere? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Problemet var HDD_LED inputen ikke var tegnet inn i manualen, og ingen av de integnede hadde samme funksjon som HDD-LED ifølge beskrivelsene i manualen.. er vel bare prøve de som ikke er tegnet i manualen Lenke til kommentar
creation Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Jeje...får se om jeg kobler den på senere. MEN Etter jeg har partisjonert og fått inn windowns kjører jeg SP 4 (har på CD) Hvordan repartisjonerer jeg da så jeg får fram alle 160 gb?? kan jo ikke formatere disken (C:) når windows ligger der, eller...? Håper på svari denne topic så jeg slipper å lage nye hele tiden Lenke til kommentar
creation Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Ingen som kan svare ang. repartisjonering?? HAdde vært digg å få dette ut av verden før jeg legger meg Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du kan alltids opprette en ny partisjon på det ubrukte området av disken. Å utvide en eksisterende partisjon er ikke mulig i Disk Management i Windows 2000. (Det er derimot mulig med PartitionMagic .) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå