Gå til innhold

CPU Frekvens

Magnus_S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så sant han ikke kjører på et hovedkort som støtter maks 266MHz FSB skal den stå på 166, dvs. et hovedkort med 333MHz Fsb. 133*2 utgjør 266 og 166*2(ddr) utgjør en 333MHz FSB.

Athlon XP2800+ Barton er ment for 333MHz FSB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ok, jeg har gjort alt, og cpu viser riktig verdi. Nå fryser PCen stadig vekk nåre den står på "Detecting IDE Drivers..." eller "Verifying DMA pool data". jeg har 2 harddisker.- har fjernet jumperen til slave harddisken, da jeg hørte dette kunne hjelpe, noe det ikke gjorde. Vær gang PCen også restartes henger den seg opp i start fasen igjen. Den henger seg veldig ofte opp i windows når jeg gjør noe, og responderer veldig tregt. CPU er ikke for varm... Håper dere kan hjelpe. på forhånd, takk.

Lenke til kommentar

Hvis det er wd disker du har og de ikke står alene på en ide port må du sette jumperen til master eller slave. Det samme gjelder vel forøvrig andre disker og. Har du satt jumperene riktig på evt optiske drev?

Å ta bort jumperen på en wd disk er det samme som å sette den til singel, altså kun den enheten tilkoblet en ide port.

Er minne konfigurert riktig i bios?

Lenke til kommentar

er litt usikker på hva WD disker er. Hvordan vet jeg om minnet er riktig konfigurert i bios? Sjekker jeg properties på "my computer" står det ihvertfall riktig minne.... Koblet ut hele D: harddisken. Nå fungerer PCen helt fint...men selv om jeg velger master på C: og setter D: på slave fungerer det ikke. den henger seg opp i "Verifying DMA pool data". noen ideer?

Lenke til kommentar

vet at den harddisken som ikke vil fungere er en Fujitsu 40GB hd. hadde problemer med den før jeg skaffet ny også. Hadde 2 fujitsu harddisker. Plutselig forsvant D: harddisken ( som ejg nå har problemer med ) på den forrige harddisken min ( da jeg hadde det gamle hovedkortet og CPU. ) PCen krasjet ofte også, jeg regnet med at alt var den forrige harddisken sin feil. skal sjekke hva den nye heter om 2min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...