Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Broren min har litt problemer. Han har en AMD Athlon XP 2800 2,083 ghz processor som bare viser seg til 1,666 GHZ i bios og ellers. CPU frekvensen hans står på 133mhz i bios, hvor mye mer skal den skrues opp for å få den til å vise riktig? Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Takk for svar. Det er et kaos på den pcn, han har nettop installert nytt hovedkort, prosessor og harddisk, men det er fortsatt mange problemer. Musa fryser innimellom, pcn er treig ol. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Så sant han ikke kjører på et hovedkort som støtter maks 266MHz FSB skal den stå på 166, dvs. et hovedkort med 333MHz Fsb. 133*2 utgjør 266 og 166*2(ddr) utgjør en 333MHz FSB. Athlon XP2800+ Barton er ment for 333MHz FSB. Endret 28. desember 2003 av Theo343 Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 pass på att cpuen ikke er varm osv, det kan fort føre til att pcen fryser å sånn Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Ok, jeg har gjort alt, og cpu viser riktig verdi. Nå fryser PCen stadig vekk nåre den står på "Detecting IDE Drivers..." eller "Verifying DMA pool data". jeg har 2 harddisker.- har fjernet jumperen til slave harddisken, da jeg hørte dette kunne hjelpe, noe det ikke gjorde. Vær gang PCen også restartes henger den seg opp i start fasen igjen. Den henger seg veldig ofte opp i windows når jeg gjør noe, og responderer veldig tregt. CPU er ikke for varm... Håper dere kan hjelpe. på forhånd, takk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 hvilket hovedkort har du? hvordan har du koblet og jumpret ide enhetene dine? Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Hovedkortet er et MSI K7M2 Delta. Og foreløpig står den ene jumperen til C: harddisken i master, og den andre er tatt ut. Lenke til kommentar
jag Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis det er wd disker du har og de ikke står alene på en ide port må du sette jumperen til master eller slave. Det samme gjelder vel forøvrig andre disker og. Har du satt jumperene riktig på evt optiske drev? Å ta bort jumperen på en wd disk er det samme som å sette den til singel, altså kun den enheten tilkoblet en ide port. Er minne konfigurert riktig i bios? Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 er litt usikker på hva WD disker er. Hvordan vet jeg om minnet er riktig konfigurert i bios? Sjekker jeg properties på "my computer" står det ihvertfall riktig minne.... Koblet ut hele D: harddisken. Nå fungerer PCen helt fint...men selv om jeg velger master på C: og setter D: på slave fungerer det ikke. den henger seg opp i "Verifying DMA pool data". noen ideer? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Du har vel reinstalert windows? Ellers får du nok en del problemer, med en så stor oppgradering Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Det er en ny harddisk som jeg nettopp har koblet til. ikke noe som lå på den fra før... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hva står det på harddiskene dine? Altså modell, merke etc. Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 vet at den harddisken som ikke vil fungere er en Fujitsu 40GB hd. hadde problemer med den før jeg skaffet ny også. Hadde 2 fujitsu harddisker. Plutselig forsvant D: harddisken ( som ejg nå har problemer med ) på den forrige harddisken min ( da jeg hadde det gamle hovedkortet og CPU. ) PCen krasjet ofte også, jeg regnet med at alt var den forrige harddisken sin feil. skal sjekke hva den nye heter om 2min Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 den nye er en Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB IDE ATA/133 2MB Cache 7200RPM. denne brukes som C: nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå