Black Star Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg har ett Canon MV550i (ja, jeg vet. Grøtete bilder, men bruker den primært bare som player/recorder på datamaskinen min). Saken er den at jeg i morgen skal bruke den til å filme innendørs, om kvelden, i ett middels opplyst rom. Ikke så mørkt at nattfunksjonen er forsvarlig, men jeg vil nok allikevel oppleve grøtete bilder. Så en gang her på forumet noen tips om hvordan man kunne bedre kvaliteten på dette kameraet ved innendørs filming. Var noen få enkle innstillinger man kunne gjøre. Har søkt, men finner ikke igjen tråden. Noen som husker eller vet? På forhånd tusen takk. -Afseth Lenke til kommentar
coban Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Bruk søkfunksjonen:D (den satt tenker jeg) hehe- veit ikke innstillingene. Lenke til kommentar
Gunnar Grønlund Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Nei er redd det kameraet sliter med følsomheten i lite lys. Er det viktige opptak må du kanskje belage deg på å "lyssette " litt. Stort rom? Hvis ikke sett en bordlampe , eller halogen leselampe i taket for å få et opplett. Ungå å skyte mot lyskilden slik at du får de fæle vertikale stripene. Lykke til Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Nei er redd det kameraet sliter med følsomheten i lite lys. Er det viktige opptak må du kanskje belage deg på å "lyssette " litt. Stort rom? Hvis ikke sett en bordlampe , eller halogen leselampe i taket for å få et opplett. Ungå å skyte mot lyskilden slik at du får de fæle vertikale stripene.Lykke til Takk for hjelp Jeg har nemlig lest ett sted her om ett par enkle innstillinger for å bedre kvaliteten. Vet at kvaliteten allikevel blir for j*vlig, men den blir i det minste bedre. Problemet er at jeg husker ikke hva man skulle gjøre, og jeg finner ikke igjen den tråden (virker som de har begynt å slette gamle, inaktive tråder). Det er to ganske kraftige lamper der inne... kan sikkert be om å få satt de på maks akkurat når jeg filmer, men det må være dempet belysning ihvertfall noe av tiden. Og det er ett relativt stort rom. Jaja, får spørre på jobben om jeg kan få låne demomodellen av Canon XM2 i morgen... hvis jeg får det, så er jo alle problemer løst. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 I mitt 650i bruker eg følgjande: AE Shift: -1,5 (kan variere her, avh av lysforholda) Shutter: 1/50 White Balance: Indoor Manuell fokus For optimalt resultat er det viktig å bruke alle innstillingane, og utgjer eit hav av forskjell samanlikna med auto-innstillingane. Eit anna alternativ er å bruke SPOTLIGHT-funksjonen. Da er all bildestøy fjerna, men gir nok eit mørkare bilde totalt sett. Prøv deg fram! Tidlegare trådar om emnet finn du her: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=122831&hl= og her http://forum.akam.no/index.php?showtopic=171626&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå