Gå til innhold

CRT vs LCD

Runebassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung SyncMaster 959NF 19" skjerm:

Pluss: Stor og helt flat skjerm. Klarer helt grei HZ (100) på min oppløsning (1152x864). Veldig brukervennlig og gode skjerminstillinger. Deilig å se på i spill etc.

Minus: Det er bare et, som på alle CRT skjermer (men denne er spesiellt jævli)

DEN ER KEMBO! Og veier vel bortimot 26/27KG.

Snapper opp skjermen for ca. 2.8k, og det er verdt det. Men er du mye på LAN osv. bør man velge LCD/mindre skjerm.

ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Får du bedre bilde på CRT?

Du får bedre bilde med en lcd skjerm :thumbup: det synes ihvertfall jeg ;)

Bruker selv en Hyundai q17s som jeg er kjempe fornøyd med :thumbs:

Men er CRT det beste valget dersom du for det meste bruker maskinen til spill?

Nei, ikke hvis du kjøper en god lcd skjerm :D

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

Dette har vært oppe såååå mange ganger før, så det er bare å søke litt..

Mener de nye LCD skjermene holder til de fleste, men skal man spille seriøst med online gaming osv så er CRT mange hakk bedre..

Min Phillips 21" CRT (som kostet 40K ny for noen år siden)

knuser min Hyundai q17s ANYDAY.

Lenke til kommentar

Har en sony g520 21 tom og har ikke funnet en lcd som har like bra bildekvalitet ennå, Lcd har skarpere tekstvisning men på foto og spill er det ingen som er i nærheten av min crt .Desverre for jeg har lyst på Lcd. (har vært i butikker å testet de fleste merker av Lcd)

Lenke til kommentar

Jeg synest at flimringen (Hz) på CRT skjermer er utrolig irriterende....de sliter på øynene og som hos meg forusaket ondt i hue osv.

Jeg gikk over til LCD tross andres annbefaling om at CRT var best i spill osv, men har funnet ut at dette stemmer ikke,

Har hatt min LCD skjermen stund nå og det er rett og slett DEILIG. Konstant bilde uten noen flimring, knivskarpe bilder og jeg ser ikke forskjell mellom denne og min 19" CRT skjerm. Lcd tar også MYYYYE mindre plass som merkes godt. LCD er tingen :thumbup:

*edit skrivefeil*

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
CRT har generelt bedre fargegjengivelse, men forskjellen er minimal med dagens LCD-skjermer.

he he. sitter med noen testresultater som sier noe annet, men da snakker vi om topmodellene til Eizo. Disse gjengir også fargene korrekt. Og i en større test der den "beste" crt modellen ble testet mod den "beste" lcd modellen var nok LCD hakket kvassere,

Men ALLE produsenter har lagdt CRT teknologien på hylla, og konsentrer seg kun om LCD teknologien.

Det burde jo være en pekepinn på hva som egentlig er best...

Det eneste punktet nå CRT har en fordel på er at den ikke har nativ oppløsning og er billigere. Den har også noe lavere responstid ( crt ca 2ms ). MEn de som har skjermer i dag med 16 ms eller laverer greier ikke å se dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De fleste som vil ha ny skjerm ønsker seg vel en LCD. De som har brukt LCD en stund kunne aldri tenke seg å gå tilbake til CRT. Kjøpte selv en 17" LCD for 2 årsiden pga. størrelsen og varmeutvilkling. Var litt skuffet til å begynne med fordi bildet forandret seg litt når man beveger hodet. Sitter ca 40 cm unna skjermen og da får man forskjellig synsvinkel fra midten av skjermen og ut til kanten av skjermen.

Dette synes jeg nå ikke er plagsomt i det hele tatt og vet at det er MYE mer behagelig å jobbe bak en LCD skerm kontra en CRT. Blir ikke trøtt i øynene av skjermen. Det er ingen problemer å spille på en LCD heller.

Lenke til kommentar

har selv en samsung 151s 15" LCD...kjøpte den billigste jeg fant ( kostet 2995 for ca 4mnd siden..) og er kjempefornøyd!....ikke bare er skjermen sort og lekker men den fungerer knallfint til alt jeg har brukt den til...Spiller en god del FPS spill og har ikke hatt problemer med lys/kontrast eller ghosting...og jeg sitter i et ganske mørkt rom å bruker den.

CRT?...never again :p

Lenke til kommentar
Min Phillips 21" CRT (som kostet 40K ny for noen år siden)

knuser min Hyundai q17s ANYDAY.

40000 for en 21" crt for noen år siden? Nåh den hørtes vel litt høy ut. Vet at kvalitet skjermer var dyre, men 40k, nope tror det ikke før eg ser det.

Men min neste skjerm blir en samsung 21" LCD, men de har den ikke på lager. Har ventet på den siden november.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Hansol H950 som jeg er strålende fornøyd med! Den er fin å bruke i spill, og ikke på langt nær så slitsom på øynene som den gamle 19" CRT (Hyundai ImageQuest 910+) som jeg hadde!

Ghosting i spill merker jeg lite til (spiller mest WC3/morrowind/Q3), og den er herlig til web/photoshop/3DSMAX++.

I tillegg er den pen å se på og den veier lite, fint når man drar rundt om kring på lan hele tiden!

Lenke til kommentar
Bruker selv en Hyundai q17s som jeg er kjempe fornøyd med :thumbs: 

:thumbs: Hyundai q17s :thumbs:

Har den skjermen selv å må si meg veldig fornøyd :D denne skjermen er en av de beste pris/ytelse lcd skjermene på markedet spør du meg :yes: (den var iallefall det når jeg kjøpte den ;) )

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...