tankbug Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 12 minutes ago, depaderp said: Problemer med lanseringen jo en ting. men var det i det hele tatt noen vist å relansere dette spillet nå vi ser på sluttprokuktet? Jeg tror de lyktes bra med SC Remastered, og de så vel for seg at dette var en fin mulighet til å selge spillet på nytt, kanskje til og med puste liv i Warcraft 3 som en populær esport nok engang. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 tankbug skrev (6 minutter siden): Jeg tror de lyktes bra med SC Remastered, og de så vel for seg at dette var en fin mulighet til å selge spillet på nytt, kanskje til og med puste liv i Warcraft 3 som en populær esport nok engang. så lite forskjell der er på orginalen og på denne versjonen på gameplay grafikk mener jeg det er rimelig misvisende å lansere den som Remastered. Hele greien virker mer som det andre ville kalt en patch. Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Da må jeg nok skuffe deg. Du får ikke spille klassisk Warcraft 3 lenger via B.net. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Janzen skrev (24 minutter siden): Da må jeg nok skuffe deg. Du får ikke spille klassisk Warcraft 3 lenger via B.net. Hva?? Kan man ikke spille W3 online? Må man ha Reforged? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Heradon skrev (4 timer siden): Jeg har aldri patchet Nitendo64-spillene mine. Kan heller ikke huske at f.eks spill som Halo: Combat Evolved ble patchet noen gang på Xbox. Age of Empire 2: Conquerors , Red Alert: Aftermath, Battlefield 1942 (CD fra 2002 og upatchet). Ingen av disse titlene trenger å bli patchet. Disse spillene var gode ved launch. Var spill bedre ved launch før i tiden? Ja, absolutt! Selvfølgelig ikke. Men som vi vet var de fulle av bugs. Softlocks osv. Men før brydde man seg ikke. Det var helt greit. Nå blir man hysteriske av småting. 1 Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Meh, dialogen fra videoen er tatt fra World of Warcraft - Culling of Stratholme. De tenkte vel at her er det mulig å slenge sammen 2 produkter? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) 12 minutes ago, Milarwen said: Meh, dialogen fra videoen er tatt fra World of Warcraft - Culling of Stratholme. De tenkte vel at her er det mulig å slenge sammen 2 produkter? Det er omvendt. Dialogen i World of Warcraft - Culling of Stratholme er tatt fra Warcraft III (originalutgaven). Eventen i WoW foregår i Caverns of Time hvor du spiller den eventen. Edit: Eller prøvde du å være sarkastisk og det gikk RETT over hodet på meg? Endret 30. januar 2020 av Wheeljack Lenke til kommentar
Milarwen Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Det var ikke sarkastisk men jeg husker de søkte etter en stemmeskuespiller for Arthas/Lich King i Wrath, lenge etter WC3.Mulig de bare brukte lydfilene fra WC3 og trenge en stemme for Lich King. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Ja, det kan nok stemme. Arthas / Lich King fra ekspansjonen Wrath of the Lich King har jo en hel haug med dialog som ikke fantes fra før av. Akkurat for Culling of Stratholme eventen så troooor jeg dem brukte orginalaudio fra WC3. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 tankbug skrev (6 timer siden): Tja, det kom masse patcher til pc-spill fra den tiden, men du måtte stort sett gjøre det manuelt. Konsoll-spill hadde vel en del høyere QA-krav, siden patching var umulig, og det hadde vel sin pris også. Kanskje gamere i dag ikke orker å vente, eller så er det nok investorer som ikke tror at et perfekt finslipt spill er verdt ventetiden og kostnaden. Eneste av de spille jeg husker det kom patcher til av nevnte titlene er Battlefield 1942, og det var kun små tweaks + ett par nye våpen, kjøretøy og kart. Ikke det store greiene. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) Tmeese skrev (12 timer siden): Fant denne guiden for de som måtte ønske å heve kjøpet (på punkt 6 fikk jeg opp mitt kjøp, trykte på refund, så var det i orden). https://us.battle.net/support/en/help/product/war3r 1. change it to EU or whatever other region you're in 2. I would rather categorize the issue 3. Payments 4. Request a refund 5. Continue 6. It will say none of your orders are eligible, but click I still need help. 7. Put in your order ID which will be from https://account.blizzard.com/transactions 8. Let them know how this game is a half baked mess 9. Pray they refund Takk! Endret 30. januar 2020 av Fartlitter Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Gledet meg litt til denne men bra jeg ventet med kjøp. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 (endret) Iki skrev (4 timer siden): Selvfølgelig ikke. Men som vi vet var de fulle av bugs. Softlocks osv. Men før brydde man seg ikke. Det var helt greit. Nå blir man hysteriske av småting. Det stemmer ikke. De nevnte titlene man du fint spille uten å være plaget av masse bugs. Man brydde seg ikke før, fordi det ikke var et problem. Grunnen til at det er mye bugs nye spill er ganske enkel. Før i tiden så trengte du kun et lite team for å lage et spill. I dag har du store team som jobber på tvers av avdelinger. Kildekoden i dagens AAA-titler er langt mer komplekse enn spill for 15-20 år siden. Spesielt eldre spillere husker at spill før i tiden var mer feilfrie, og det er helt riktig det dem husker.AAA-titler i dag er som sagt langt mer komplekse og krever mer tid på å utvikle. 1500 personer var involvert i spillet Witcher 3. Problemet er at desto mer komplekst et spill er jo større sjanse er det for at det blir feil. Investorer og utgiverer har også altfor for høye krav i dag. Utviklerne får for liten tid til å bli ferdig med prosjektene sine. Resultatet er at vi får spill som nyeste SimCity, Fallout 76 og Battlefield 5. Sid Meier tok 6 måneder pause fra prosjektet sitt for å jobbe med noe annet enn Civilization, det var helt andre tider før. I dag jobber utviklerne gjerne masse overtid for å rekke deadlines. Endret 30. januar 2020 av Heradon Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 31. januar 2020 Del Skrevet 31. januar 2020 Nå har visst Blizzard også begynnt å banne folk som prøver å hjelpe folk med å få det ødlagte spillet refundet på forumet deres. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Da var det gjort gikk greit å få refund! Har orginal spillet liggende og jeg syntes grafikken er enestående i dette spillet allikevel så takker for hjelpen til dette Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Jeg tror dette er ment til mobiltelefoner i Kina en gang i fremtiden. Kan ikke se for meg noen annen mulighet til at de slapp dette produktet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 Finnes vel et par andre tilfeller også hvor det er ganske klare bevis på at foråndsbestille er dårlig valg. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. februar 2020 Del Skrevet 2. februar 2020 On 1/30/2020 at 10:40 PM, Heradon said: Spesielt eldre spillere husker at spill før i tiden var mer feilfrie, og det er helt riktig det dem husker. Nei det stemmer ikke helt det. Det var ganske mange bugs i de gamle spillene, men sålenge du kunne fullføre spillet på et vis så brydde man seg ikke så mye om det. Husker bl.a et av mine favorittspill fra 90-tallet "master of magic" som var fullt av bugs og det tok ganske lang tid før jeg fikk tak i en patch til det spillet. Slike ting glemmer man ofte når man husker tilbake på minnene fra de gode gamle dager. Nå er man langt mer hysterisk i møte med bugs. Det har bygd seg opp en misfornøydhetskultur blant en del av spillerne der ingen bug er for liten til et hysterisk utbrudd gjerne etterfulgt av en konspirasjonsteori rettet mot de "onde og grådige" utviklerne. En kultur delvis drevet frem av streamere som nærmest lever av å være konstant misfornøyd, med latterlige overdrevne aksjoner som å gi dårlige reviews på steam for den minste ting enten det handler om bugs eller annet. For å bevare gleden med spill merker jeg med meg selv at det ofte er lurt å blokkere chatfunksjoner og ikke minst kutte ut å lese forums o.l. 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Reg2000 skrev (På 2.2.2020 den 11.26): Nei det stemmer ikke helt det. Det var ganske mange bugs i de gamle spillene, men sålenge du kunne fullføre spillet på et vis så brydde man seg ikke så mye om det. Husker bl.a et av mine favorittspill fra 90-tallet "master of magic" som var fullt av bugs og det tok ganske lang tid før jeg fikk tak i en patch til det spillet. Slike ting glemmer man ofte når man husker tilbake på minnene fra de gode gamle dager. Nå er man langt mer hysterisk i møte med bugs. Det har bygd seg opp en misfornøydhetskultur blant en del av spillerne der ingen bug er for liten til et hysterisk utbrudd gjerne etterfulgt av en konspirasjonsteori rettet mot de "onde og grådige" utviklerne. En kultur delvis drevet frem av streamere som nærmest lever av å være konstant misfornøyd, med latterlige overdrevne aksjoner som å gi dårlige reviews på steam for den minste ting enten det handler om bugs eller annet. For å bevare gleden med spill merker jeg med meg selv at det ofte er lurt å blokkere chatfunksjoner og ikke minst kutte ut å lese forums o.l. Det holder ikke med anekdotiske beviser. Da kunne jeg ha brukt Battlefieldserien alene som et eksempel. Det tok et halvt år før BF4 ble spillbart, mange bugs og dårlig netcode. BF5 er et kapitel for seg selv når det kommer til bugs. - Bug som hindrer deg i å respawne - Du blir gjenopplivet, men du sitter fast i en liggende posisjon - UI'n til menyen sitter fast, du ser ikke en dritt. Den forsvinner kun om du dør. - Du hører ikke skritt fra spillere. - Karakteren din sitter fast i småstein og klarer ikke å gå over ujevn terreng med snø (Jeg tenker spesifikt på Narvik). Det var ikke snakk om en brøytekant en gang, men allikevel satt man seg fast i snøen. - Du skyter med luftvernskanon, på skjermen din ser det ut som du treffer med eksplosjon og røyk. Av eller annen grunn blir ikke skaden registrert... - Du ser i siktet, men det er ikke noe synlig siktemiddel og alt ser rart ut. Denne buggen gjør du umulig å bruke ADS. - Plutselig død. Normalt så registreres hvert enkelt skudd som en skade, men på grunn av hiccups får du plutselig en total skade. Så spilleren som blir skutt får ingen forvarsel om at blir skutt på. Plutselig død var et stort problem, vet ikke hvordan det er nå. - Usynlige spillere. Det kunne ha vært en hack, men det er en bug som gjør spillerne usynlige for andre... - EA-serverne er nede, du får ikke spilt i det hele tatt... Og dette er bare det jeg kom på nå. Den faktiske lista er mye lengre. Jeg tviler på at du finner så mange alvorlige feil i Battlefield 1942, Battlefield Vietnam eller i Battlefield 2. Jeg vil faktisk tro at du vil blir overrasket over hvor lite bugs det er i disse gamle spillene. Dessuten har vi spill som Far cry 2-4 Skyrim, Fallout 3, GTA 4-5 som er har vært proppfull av bugs uten at folk har går helt ut av skaftet. Mange av bugsa i disse spillene har bare vært fullstendig absurde og til tider vært hysterisk morsomt. Andromeda Mass Effect må være den eneste spillet som jeg husker som fikk ufortjent mye kritikk. Alle hang seg opp i at animasjonen på karakterenes fjes. Karakterene i cutscenes så jo fullstendig apatiske ut. Noe de fikk de ekstremt mye tyn for. For meg var ikke det en deal breaker, og det ble fikset innen en kort tid senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå