Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Unifi og Telenor - bridge

Anbefalte innlegg

Hei! Har Altibox hos BKK Fiber med ruter i bridge mode mot mitt Unifi-nett, og det fungerer ypperlig; USG-gateway får public ip utan problem. 

no har eg fått fiber frå Telenor, med kun fiber-til-nett-boks (liten svart boks). Flytta WAN-Abel frå BKK over til Telenor-boks, men no kjem eg ikkje på nett. 

kva kan vere galt?

eg har prøvd å koble laptop direkte med kabel til Telenor-boksen, og då får eg tilsynelatande Internett og public ip utan problem. 

nokre tips til kva eg kan sjå etter på Unifi-sida? Det er ikkje noko Telenor må sette opp på so side for å få dette til å fungere, ikkje sant?

på førehand takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, jakobbg said:

Hei! Har Altibox hos BKK Fiber med ruter i bridge mode mot mitt Unifi-nett, og det fungerer ypperlig; USG-gateway får public ip utan problem. 

no har eg fått fiber frå Telenor, med kun fiber-til-nett-boks (liten svart boks). Flytta WAN-Abel frå BKK over til Telenor-boks, men no kjem eg ikkje på nett. 

kva kan vere galt?

eg har prøvd å koble laptop direkte med kabel til Telenor-boksen, og då får eg tilsynelatande Internett og public ip utan problem. 

nokre tips til kva eg kan sjå etter på Unifi-sida? Det er ikkje noko Telenor må sette opp på so side for å få dette til å fungere, ikkje sant?

på førehand takk for svar!

Prøvd en reset av unifi? 

Evnt prøv å release DHCP adressen du har hentet fra BKK.

Lenke til kommentar

Å prøve med standardkonfigurasjon for ruteren kan være en start. Du har ikke satt opp noen VLAN i forbindelse med tidligere løsning?

Vær obs på at hvis du skifter mellom flere enheter som er koblet til fiberboksen fra Telenor, kan det være at du må vente på DHCP-release før ny enhet får IP-adresse.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...