jakobbg Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) Hei, Har fått ny 500/500-linje frå Telenor, og har ikkje lenger dynamisk IP. Bruker UniFi-systemet til Ubiquiti, og vil gjerne bruke oppsett via der - kva er det som fungerer av tilbyderar? Ellers har eg FreeBSD-server som køyrer internt, så den kan kanskje oppdatere via cron i staden for? Alle tips mottakast med takk! Endret 29. januar 2020 av jakobbg Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 har en edgerouter x fra ubiquiti, denne kjører ddns mot dyndns. Vil tro unifi serien også støtter denne. Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 Bruker Dyndns mot Unifi, fungerer fint det. Bruker du Unifi controller? Under Services er det et eget valg for Dynamisk DNS. Flere providere som er støttet Lenke til kommentar
jakobbg Skrevet 29. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2020 Bruker Unifi cloud controller 2 plus, men får ingen av ddns-tjenestene til å fungere. I alle fall ingen som er gratis som eg ser. Dyndns koster vel drøye 50usd? Er det nokon som har eit gratis-oppsett for eit enkelt hostname som dei konkret kan dele oppsettet av? tnx! Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 Ser ut som no-ip fortsatt er gratis: https://www.noip.com/free Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 jakobbg skrev (5 timer siden): Hei, Har fått ny 500/500-linje frå Telenor, og har ikkje lenger dynamisk IP. Bruker UniFi-systemet til Ubiquiti, og vil gjerne bruke oppsett via der - kva er det som fungerer av tilbyderar? Ellers har eg FreeBSD-server som køyrer internt, så den kan kanskje oppdatere via cron i staden for? Alle tips mottakast med takk! Hvis du ikke lenger har dynamisk IP, hva skal du med DDNS? 2 Lenke til kommentar
jakobbg Skrevet 30. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2020 Ehh. «Og har ikkje lenger STATISK IP» ? Lenke til kommentar
root Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) Hei, Om du ikke har løst problemet enda, så har No-IP har en fin klient (DUC") som kan kjøre på Linux og oppdatere No-IP med riktig IP hostnamet der skal peke til. Å sette opp DUC er en del av en "How-To" jeg skrev. Scroll litt ned på siden, så ser du det: https://unbranched.tech/backup-windows-with-rsync-to-a-fedora-server/ Endret 17. april 2020 av root Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Vet hvor du har domenet ditt, men syste hoster mitt webhotell og domenet. Da har jeg bare et lite script kjørende på cron jobb på en server som oppdaterer den regelmessig om IP har endret seg. Se beskrivelse. https://support.syse.eu/hc/no/articles/360000827838-Dynamisk-DNS-fra-egen-applikasjon-eller-klient Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå