wil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 å hjelpe meg, det er seriøst ikke noe vits i å starte en vill Linux VS Windows tråd når vi faktisk snakker om Windows her. folkens for dere som tror at det kommer til å skje den helt store revolusjonen hvis man piratkopierer XP så må dere tenke dere om en gang til. (ikke det at jeg har erfaring med det altså) det skjer absolutt ingenting. mange sier at: ja, nå kommer bill å tar oss. ta noen folk i lille norge? må vel være årets nyttårløfte. alle oppdateringer og service pack og hele greia kan installeres som normalt, akkurat som en helt orginal XP, å som alle vet, en piratkopiert XP ser identisk ut som en orginal XP. Whats The Problem? så dere som kauker om at det kommer til å skje noen revolusjon når man piratkopierer XP må jo kanskje tenke litt da. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 å hjelpe meg, det er seriøst ikke noe vits i å starte en vill Linux VS Windows tråd når vi faktisk snakker om Windows her. folkens for dere som tror at det kommer til å skje den helt store revolusjonen hvis man piratkopierer XP så må dere tenke dere om en gang til. (ikke det at jeg har erfaring med det altså) det skjer absolutt ingenting. mange sier at: ja, nå kommer bill å tar oss. ta noen folk i lille norge? må vel være årets nyttårløfte. alle oppdateringer og service pack og hele greia kan installeres som normalt, akkurat som en helt orginal XP, å som alle vet, en piratkopiert XP ser identisk ut som en orginal XP. Whats The Problem? så dere som kauker om at det kommer til å skje noen revolusjon når man piratkopierer XP må jo kanskje tenke litt da. du kunne ikke sagt det bedre! Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 mener du det du sa fredrik? sa bare det jeg mente. skjønner ikke helt hva folk kauker over seg for. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Konsekvensen er stort sett to ting: - Du gjør en kriminell handling ved å stjele et produkt som mange har jobbet hardt for å utvikle, selge og tjene til livet brød, om det gir deg dårlig samvittighet eller ikke kommer ann på dine moralske verdier. - Det er litt mer kronglete å holde maskinen oppdatert (tenker her på lisens-sjekken ved SP1, hvem vet hva de finner på ved SP2). Endret 31. desember 2003 av TopDog Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ja, men hvis du leste det som jeg skrev først så sa jo jeg at dette ikke blir så veldig store problemer. ikke med SP1 iallefall. dessutten leste jeg en plass at MS ikke skulle ha det tullet som de har i dag om at det må aktiveres å greier. egentlig så er det bare tull. selfølgelig det kan jo hende at det gjør noe lurt i SP2 som gjør at det ikke er mulig å legge det inn på en pirakopiert XP, er ikke umulig det, men egentlig så tror jeg ikke det er noe stor fare. men en ting jeg kom til å tenke på i dag. folk som jeg har sagt par ganger er så redde for å ha Piratkopiert XP, men hva med musikken da? det er jo ulovlig både å laste og brenne musikk, men det er ikke folk redd for. den tankegangen skjønner jeg heller ikke noe særlig av. ingen som klarer å stoppe piratkopiering, det vil alltid være noen som finner på noe nytt. div selskap prøver å stoppe piratkopiering av div ting, men et par dager/uker etterpå som kommer det noe som gjør det mulig å gå igjennom denne eller hva det no er for noe. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 har en amerikansk "p" kopi med sp1 inkludert, har hatt den i 1/2år, men "tør" ikke prøve den..vet ikke om reg koder virker.....får vel kjøre win me fortsatt:-( prøvde cd-rom som var med labtop (toshiba 1900 serien) men vet ikke om den virker..det stor at den BARE virker på labtopen..(det ligger i en norton ghost pakket modus) på labtop trykker jeg "c" under oppstart dvd-rom starter cd og installerer xp med all pre installert software.....Om denne skulle virke på vanlig pc, vil harddisk 2 fortsatt være der, eller vil den forsvinne fra oppsettet?(det er bare en lagrings harddisk) Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 mener du det du sa fredrik? sa bare det jeg mente. skjønner ikke helt hva folk kauker over seg for. Helt enig! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Mye rare folk her - å bruke 10 - 15 - 20.000 på PC og relatert utstyr er helt greit, men å bla opp en drøy tusenlapp for er originalt OS (Win XP Pro OEM) som man bruker flere timer hver eneste dag DET er liksom aaaaaaltfor dyrt. Utrolig smålig. Endret 1. januar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 1000? ser ut som det koster 2400 kr ++ Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Til opplysning, koster det 1445 for OEM, og da får man en hd "gratis" Ellers lurerer jeg på: "litt off-topic", hvordan det er med studentlisenser på Win XP, Har dessuten bestemt meg for å kjøpe Win - Longhorn (nesten ihvertfall ) når den kommer... I mellomtiden bruker jeg såklart.. ja, et godt og gratis os. Hva som vil skje med piratkopiering, er vel ikke mange som vet, siden jeg ikke tror det er mange i norge som har hatt besøk av MS, pga. ulovelig windows... Btw folkens: det er ulovelig å kopiere kasetter også! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 1000? ser ut som det koster 2400 kr ++ Home Edition koster nå 905,- på Komplett og XP Pro Norsk (engelsk utgave er ikke listet av en eller annen grunn, men er litt billigere) koster 1445,- Det er forøvrig et kjent fenomen at mange tror Windows er svindyrt og blir overrasket når man ser den egentlige prisen. Hvem som tjener på å spre rykter om at Windows koster 4-5000,- kan man jo spekulere i. Det er jo ingen som kjøper bare OS'et og aldri noe annet, så jeg vil tro OEM-utgavene står for 90% av salget. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Synest ikkje det gjer noko om det finnest piratkopier eg, Windows har monopol på OS og det kjem med alle ferdigmaskiner. Som alle andre ting i verden så kan også Windows kopieres. Veit ikkje kor langt me kan gå ang. diskutering av slikt her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå