Gå til innhold

Hva er konsekvensene av å bruke piratkopiert XP

g0b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette(9.1MB) er som regel retultatet av all form for piratkopiering...

HEHE :D Kånge snutt! Fikk meg en meget god latter der ja. Tør ikke å laste ned mer nå ass :thumbs:

Konsekvensen av pirat kopiert win xp er vel egentlig kun at microsoft ikke får noen penger av deg. Og at du ikke kan bruke windows update til alt. Og at du kanskje får dårlig samvittighet ;)

Lenke til kommentar

Den psykologiske konsekvensen er heller ikke irrelevant.

* Man har stjålet noe, ergo må det ha en verdi. Hvis ikke, føler man seg litt dum.

Til forskjell fra:

* Man har betalt i dyre dommer for noe dritt. Fy søren, men dette gjør jeg aldri igjen.

---

Ja, jeg bruker linux. Ja, det krasjer av og til. Ja, det er bedre enn windows til alt annet enn spill.

Lenke til kommentar
Den psykologiske konsekvensen er heller ikke irrelevant.

* Man har stjålet noe, ergo må det ha en verdi. Hvis ikke, føler man seg litt dum.

Til forskjell fra:

* Man har betalt i dyre dommer for noe dritt. Fy søren, men dette gjør jeg aldri igjen.

---

Ja, jeg bruker linux. Ja, det krasjer av og til. Ja, det er bedre enn windows til alt annet enn spill.

joa... linux har store fordeler(kjører linux på to av mine maskiner).... men et og annet program krasjer jo nå og da.... som regel er det et program som er dårlig kodet eller har litt for mange funksjoner... men det er det samme under 2k/XP...

har to maskiner med win2kserver(uptime hhv. 2 og 4 uker) som fungerer som dns/dhcp/fil-server(240MB) og router/dns-slave/domeneserver og filserver(1,4TB), begge for rundt 50 brukere.... eneste omstarter er ved os- eller maskinvareoppdateringer... for å ikke gleme xp-maskinen med oppetid på 1,5 uker(før siste omstart pga. AV-oppdatering- mellom 4 og 5 uker), og denne maskinen har 85-95% "workload" til en hver tid(video- og lyd redigering/komprimering)... <-på disse maskinene blir det ALDRI installert free-, demo- eller shareware -derfor så stabil...

du kan argumentere så lenge du vil at linux er mere stabil, men i realiteten er det maskinvare+os+kunnskap+bruker som gir gode resultater...

[edit] ...og er du blandt de 65%+ av forumbrukerene som tror "format c:" er eneste løsning på et hvert data-problem..... gjør deg selv en tjeneste... ligg unna linux!

Endret av rwu
Lenke til kommentar
du kan argumentere så lenge du vil at linux er mere stabil, men i realiteten er det maskinvare+os+kunnskap+bruker som gir gode resultater...

Javisst.

Men hallo, du leser at jeg sier: "Ja, det krasjer av og til?".

Linux er langt fra perfekt, og windows (vel og merke med tilhørende mengde programmer) er så absolutt bedre på mange områder.

Men det var ikke det jeg agiterte for. Jeg snakket om den psykologiske effekten av "stjålet mat smaker bedre enn gratis mat".

Lenke til kommentar
Men det var ikke det jeg agiterte for. Jeg snakket om den psykologiske effekten av "stjålet mat smaker bedre enn gratis mat".

men det "agitertet" holder da kun stikk hvis du ikke eier samvittighet?

..klart....bor du oppi fjellet, og vet lensmannen ikke kommer på døra pga. ulent tereng, er det kanskje lettere å ikke bli tatt for å ha rappa en 1/2-kilo kaffe på coop'en, men samvittigheta samt ærekjær-heta stopper vel de aller fleste...eller?

blir det samme med program-vare(inkl. windows).... selv om ikke betjeninga i butikken ser deg, betyr det ikke du MÅ putte den på innerlomma...

dessuten... tror stjålet mat ville smakt bittert....

Lenke til kommentar

men det "agitertet" holder da kun stikk hvis du ikke eier samvittighet?

"Samvittighet" er et begrep som må sees relativt til samfunnets etablerte moralnormer.

dessuten... tror stjålet mat ville smakt bittert....

Ikke hvis du er sulten.

Men hallo, "thread derailment inc.".

Lenke til kommentar

Vel,jeg tror at mange ville bli forbløffet over at deres ærlighet er betinget.Dette gjelder ikke alle.Intrigitet,forsåelse,viten,erkjennelse og kjærlighet kan erstatte mye dårlig samvittighet.mange stjeler når de ikke stjeler og omvendt.Feks. kan vår rikdom sees som stjeling fra fattige land.

Lenke til kommentar
Vel,jeg tror at mange ville bli forbløffet over at deres ærlighet er betinget.Dette gjelder ikke alle.Intrigitet,forsåelse,viten,erkjennelse og kjærlighet kan erstatte mye dårlig samvittighet.mange stjeler når de ikke stjeler og omvendt.Feks. kan vår rikdom sees som stjeling fra fattige land.

tviler på du blir busta flesteparten som har bygga pcen sin selv kjører piratkopi!

ingen som gidder og bruke penger på ting som ikke fungerer!

Lenke til kommentar
En konsekvens er at du ikke får lastet ned alt som trengs av oppdateringer...Sp1, f.eks.

Vel, det finnes piratversjoner der ute som fungerer fint med tanke på alle oppdateringer... inkludert SP1. Ikke det at jeg bruker det selv, jeg betaler selvfølgelig de 3400,- man må ut med for å få en lisensiert windows versjon.... ;)

Og selvfølgelig anbefaler jeg alle andre til å gjøre det samme! :laugh:

Edit: Rettelse av pris

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...