Gå til innhold

Pinnacle Studio8

Anbefalte innlegg

Jeg har Pinnacle Studio 8 (versj. 8.10.4.0 - ikke lastet ned fra nettet). Det er meget uberegnelig og ustabilt når jeg redigerer. Det kan plutselig finne på å bare lukke seg - uten forvarsel. Da må jeg starte det på nytt, og da har jeg mistet alt - hvis jeg ikke har lagret det.

Så kan det komme opp en melding om at det er oppstått en feil som "de" lurer på om jeg vil "sende en melding" på.

Når jeg omsider har klart å redigert det meste ferdig, da bestemmer progremmet seg for å ikke å vise den ferdige filmen i forhåndsvinduet, når jeg trykker på play!!! E blir sprø!! Da er knappet "Go to the beginning" som er valgt (velger seg selv). Og slik står det, uten at jeg får kjøre en forhåndsvisning før jeg legger den tilbake til tapen.

Jeg har forsøkt med å skru av antivurus programmet (Trend micro) uten at det hjelper.

Kan noen der ute hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som systemet ditt ikke takler det helt. Du vet, videoredigering krever en del... Hvor mye ram har du? Og hvilken type? En her på jobben fikk alle sine problemer med programmet til å forsvinne når han kjøpte mer RAM. Uten at jeg sier at det er din løsning.

Det siste problemet kan jeg ikke svare deg på.

Lenke til kommentar

En tilleggs opplysning, så fikk jeg ikke til å overføre den redigerte filmen tilbake til DV. Siden jeg kjørte ned oppløsningen når jeg lastet inn "master" tapen, måtte jeg selvsagt sette denne inn igjen når jeg skulle gå tilbake til full kvalitet igjen (full digitalisering). Dette gikk greit. Men, når filmen skulle kjøres tilbake til DV, da stod det bare "Please Wait - Rendring..." Slik har det stått i hele natt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Støtter din digital videokamera DV-in ?? Og det skal stå på PLAY-mode på videokameraen din dersom du skal føre noe tilbake til båndet.

jojo1717

Nei, det skal ikke så på play. Det skal være en spesiell record mode på det, hvis du har dv-in. På mitt Sony kamera må jeg trykke inn på knapper på likt før det begynner å ta opp signaler enten fra dv inngangen eller a/v inngangen.

Lenke til kommentar

Heisann! Etter jeg gjorde et nytt forsøk, så virket det - av uviss grunn... Jeg har et Canon MV550i. Jeg setter det i 'Play (VCR)' modus. Og da fikser kamera/programmet resten selv - når det har bestemt seg for det...Og det er ikke alltid. Det virker slik at hvis jeg har en del overganger (mellom klippene), så øker problemene i omfang. Nå har jeg ikke en killer av en PC heller da, men kanskje jeg bør "peise" på med mere minne?!

Til å begynne med valgte jeg 'SmartCapture (forhåndsvisningskvalitet)', men da ble det bare kræsj. Det gikk bedre når jeg valgte digitalisering med full kvalitet, selv om det også da oppstod problemer (ref. over).

Kan det være et minne problem?

Lenke til kommentar

Tror ikke at mer ram vil løse problemene dine så lenge du bruker Studio 8, du er nemlig ikke alene om å ha problemer med det. Selv har jeg holdt på i et par år helt fra studio 7 med masse forskjellige os, software og maskinvarekonfigurasjoner uten å få dette programmet stabilt.

Når det gjelder at rendringen stopper opp har jeg vært ute for det samme flere ganger, og løsningen har vært å forandre på prosjektet...enten fjerne et klipp, eller ta bort lyden hvor det stoppet opp.

Det er forresten mulig å konfigurere om programmet skal starte/stoppe dv-kameraet automatisk samt hvilken delay det trenger, og det stemmer nok at kameraet skal stå på play både under capture samt tilbakeføring av ferdig prosjekt.

Anbefaler at du leser/søker litt på forumet og ser hva som er skrevet som Studio 8. Det er ikke vakkert...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vel, det varierer faktisk; noen oppstår mer ofte enn andre. Jeg kan da liste et par ting som dere bør passe dere for i Studio 8:

* Takler ikke for mange fades. Da mener jeg mange fades, men det hender jeg ikke klarer å rendre fordi jeg har for mange fades.

* Av og til kan lydfilene byttes om slik at hele soundtracket på prosjektet ender opp hulter til bulter. En reboot kan hjelpe. Anbefaler sterkt å unngå bruk av musikk direkte fra en cd; all lyd og musikk bør importeres.

* Titler kan forsvinne og erstattet med et rødt bilde.

Det var et par ting, men det finnes flere jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Pinnacle studio 8 og det funker helt fint.

Har via videospiller kjørt filmen (fra 1987) over på Canon 400i DV camera

og videre inn på disken, videre lagt på musikk fra CD ,tatt vekk eller forandret styrke på originallyd , delt opp filmen i 180 biter med div. overganger , og brent den ned på DVD plater med en Pioner DVR-A06 , jeg har 1gb ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...