siDDis Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Eg har ein kamerat med GeForce Ti4200, den har han TV-ut på. Vi har prøvd ca 10 forskjellige vanlege SVHS kabler, men ingen av dei passer og vil ikkje inn på kortet. Dette er veldig kjedeleg og me lurer på om me trenger spesial SVHS hoder for at dei skal passe? Kor får du tak i sånt? BTW det er same skjermkortet som du får på dey nyare Statoil PCane. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Du mener s-video, og kabelen skal passe, så lenge det ikke er noe spesielt med utgangen. Hva står det i manualen? Sikker på at det ikke er kompositt? Hvordan ser utgangen på kortet ut? Lenke til kommentar
sokk Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Hvis det er et kort med video in og video out, så kan det godt være at det er en adapter/forgrener som skal settes inn, slik som det er på mitt. Min adapter/forgrener har: * VIDEO IN (SVIDEO) * VIDEO IN (COMPOSITE) * VIDEO OUT (SVIDEO) * VIDEO OUT (COMPOSITE) Den ser omtrent slik ut (O'ene er utgangene og inngangene som er listet oppfor): \-OO-OO-/ | | ¤ ¤=SVIDEO-liknende plugg Hvis det er noe liknende dette, så bør denne forgreneren/adapteren følge med. Foruten dette, så kan det være at det er en "liten" svideo-plug -- som ofte blir brukt på laptoper etc. [edit]: Kortet mitt er et Geforce 4 4200 8X 128 MB -- produsert av MSI hvis jeg ikke husker helt feil. Sjansen er stor for at det er snakk om adapter her, siden det er et 4200-kort. -- Skriveleifer fikset (vet at det heter svideo, fikk svhs i bakhodet etter å ha lest innlegget ) Endret 29. desember 2003 av sokk Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 så det eg trenger er ein 'liten' svhs plugg? kor får eg tak i sånt? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Kanskje en slik løser problemet: Den følger med til endel kort med TV-ut og video-inn. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Han har sannsynligvis en multifunksjonsplugg på skjermkortet ja, og det skal følge med et adapter for SVIDEO IN/UT etc. Hvor han får tak i dette hvis han har rotet den bort er ikke lett å si - prøv å høre med forhandleren eller stikk i en butikk og sjekk om en 3. parts overgang vil fungere med akkurat det skjermkortet han har. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hmm, heter det ikke s-video kabel Eller har den kabeltypen to navn? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jo, det heter s-video. S-VHS er et system for videokassetter. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Hmm, heter det ikke s-video kabel Eller har den kabeltypen to navn? Dette har jeg kommentert før. Begge deler er egentlig riktig. Det er ikke mange år siden en del TV-merker sluttet å kalle det SVHS-kabel. Skal vi være veldig korrekte, så kaltes det faktisk S-VHS-plugg / -kontakt til å begynne med. Fordi S-VHS var eneste system som ga vesentlig bedre oppløsning enn VHS. Når Sony senere lanserte Hi8 ble standarden etterhvert "omdøpt" til s-video. En liten kuriositet: Hvis man går inn på hjemmesiden til TV-tool, så kan man se at der kalles composite for VHS og s-video kalles S-VHS. Endret 28. desember 2003 av Mr D Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Jo, det heter s-video. S-VHS er et system for videokassetter. SVHS som er en VHS-standard og S-Video er det samme. Luminans og Krominans er adskilt fra hverandre. (For de som ikke vet hva det er, så betyr det at fargesignal og s/v signal er adskilte). Det gir bedre kvalitet på bildet. Så begge navn (SVHS og S-Video) er helt greit å bruke. Det stemmer det Mr D sier. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Utrolig at 9stk ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål uten masse svada..nok om det. Tvutgangen ligner på Svideo kontakten, men har flere pinner. (Det er også en annen kontakt som ligner på Svideo kontakten med enda flere pinner til VIVO, denne er det heller ikke) Du trenger en adapterkabel fra tv-ut -> composite/svideo, normalt en y-plugg med utgang både for composite og svideo. Dette skal ha fulgt med skjermkortet, ellers kan det være småvanskelig å oppdrive, men hvis du kikker litt rundt/ringer rundt så er det sikkert noen som kan skaffe dette. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Utrolig at 9stk ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål uten masse svada..nok om det. [Pirkemodus]Vanskelig å telle? Vi var 6stk som svarte hvorav noen 2 ganger.[/Pirkemodus]Noen av svarene var da ikke så dårlige. Hadde trådstarter svart på spørsmål og oppgitt hvilket Ti4200-kort det var, hadde det vært enklere. Tvutgangen ligner på Svideo kontakten, men har flere pinner. (Det er også en annen kontakt som ligner på Svideo kontakten med enda flere pinner til VIVO, denne er det heller ikke)...Er det så enkelt? Hvordan vet du at han ikke har et VIVO-kort? Hvis det er så enkelt å svare, hvorfor kan ikke du si eksakt hva han trenger? Det er jo klart at han trenger en adapterkabel som du skriver og de fleste har foreslått. Men ingen kan si eksakt hva han trenger uten å vite flere detaljer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 det var godt ein kom med eit skikkeleg svar til slutt =) kortet du fekk til statoil pcen er ikkje vivo Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvilket Ti4200-kort er det? (merke) Fulgte det med noen overganger / kabler i esken opprinnelig? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 som eg sa, det fulgte med statoil pc Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Sorry, men jeg vet ikke hva som sitter i en Statoil-PC.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg kom akkurat over dette. Radeon 9800 Pro = S-video med 8 (?) pinner GF 3 Ti200 = S-video med 4 (?) pinner Ledningen som kom med R kortet passer ikke inn i GF3 kortet. Ledningen som kom med GF3 kortet gir ikke signal til TV når den blir brukt på R kortet. Men dersom du finner en s-video ledning med fire pinner så blir nok alt fryd og gammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå