Tycho Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Har en amd Xp2500+ med boxed vifte og ribbe.. Jeg syns denne bråker altfor mye, og har lyst til og bytte den ut.. Men går det ann å bare sette på en ny vifte på ribba? eller må jeg skifte hele? Hvis det går ann å bare bytte ut vifta, hvilken bør jeg velge? Skal kjøpe noe greier fra komplett, så det bør helst være derifra Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Kjøpte boxed CPU, men brukte ikke den kjøleren i det hele tatt. Hvis viften er standard, f.eks 80mm x 80mm, skulle det ikke være noe problem. Et tips til deg, er å evt kjøpe en Thermalright SLK800 + Papst vifte 80x80@19dB, evt 90x90@19dB. Disse får du kjøpt fra Microplex (postordre) eller Digital Impuls i Møllergata i Oslo. Det koster litt, men jeg synes det kjøler vanvittig bra. CPU ligger bare 13-14 grader over hovedkort-temp ved 100% load. PS: Når du bytter, vil jeg anbefale deg å kjøpe Arctic Silver 5 goop. Ikke noe standard rask. 79 kroner for en tube AS5, er billig, og det holder til en del kjølere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå