Stig-Arne Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Kjøpte ett brukt Google WIFI Mesh nettverk. Etter jeg kjøpte det og tok det i bruk så har enhetene som er på det nettverket begynt å rapportere posisjon fra stedet personen jeg kjøpte det hos bor. F.eks Yr appen på telefonen rapporterer vær fra gaten personen bor. Google Maps mener jeg befinner meg der helt til telefonen har hentet GPS data, da finner den meg på rett plass. Google Maps tidslinjen er helt ute og kjøre og mener jeg har vært der. Er jeg borte fra nettverket så rapporteres posisjon rett, så derfor mistenker jeg WiFi nettverket mitt. Hva kan jeg gjøre? Er snakk om 4 enheter, to stk Huawei MediaPad T3 og 2 stk Huawei P20 Pro. Nettverket var selvfølgelig nullstillt før det ble tatt i bruk.. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Jeg har samme problem, bare at jeg har flyttet, og tok med meg routeren til ny adresse. Alle tjenester (som yr og maps og slikt) tror jeg er på gammel adresse. Irriterende, og jeg har Google litt. Ser ikke ut til at det er noen åpenbar løsning hellet... Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Går seg til etterhvert. Er visse ulemper ved å la Google kartlegge absolutt alle AP rundt om Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2020 Jeg slo av funksjonen for mer nøyaktig posisjonstilgang. Tydeligvis den som bruker WiFi. Så nå fungerer ting slik de skal ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå